Última manifestació a Caldes per exigir que es reprenguin les obres de la N-II aturades fa gairebé un any

Ha estat la convocatòria més baixa de totes amb només 20 persones

La manifestació, la cinquena que es fa des de principis d'any, ha començat a les dotze del migdia d'aquest dissabte i ha aplegat només una vintena d'usuaris afectats. Per aquest motiu, el portaveu de la iniciativa popular, Xavier Tresserras, ha explicat que aquesta és la darrera concentració ja que no tenen el suport de la gent. Els manifestants demanen que es reprenguin les obres de transformació de la carretera en autovia, ja que l'empresa constructora que se n'encarregava va fer fallida l'estiu del 2009 i des de llavors les obres estan aturades.

A més, destaquen que el tram on s'han manifestat –la cruïlla de Caldes de Malavella– és un dels punts de la via amb més perillositat per als conductors.

Una de les vies que concentra més accidents mortals

La N-II és una de les vies de la xarxa viària gironina que acumula més accidents de trànsit amb morts. En concret, el balanç de víctimes mortals conseqüència d'accidents de trànsit de l'any 2009 a les vies interurbanes de la demarcació de Girona va créixer un 24%, en relació a la xifra registrada l'any 2008. I bona part dels accidents tenen com a escenari la carretera N-II, ja que s'hi concentra un terç del total de morts. Això significa que de les 62 víctimes que van morir l'any 2009 a la xarxa viària gironina, 18 van fer-ho en aquesta polèmica carretera (29%), que acumula 25.000 vehicles diaris.

Justament aquest divendres hi va haver un xoc entre tres vehicles, a la N-II al seu pas per Caldes de Malavella (el punt on hi ha hagut la manifestació). La topada entre dos cotxes i una furgoneta va causar uns cinc quilòmetres de cua però no hi va haver cap víctima mortal.

La N-II només té 8 km en servei a Girona

De des Tordera fins a la Jonquera hi ha 100 quilòmetres de N-II, dels quals només n'hi ha 8 de desdoblats, de Caldes de Malavella fins a Fornells de la Selva. Els trams de Girona a la frontera, tenen els projectes en fase de redacció i, de Girona cap al sud, hi ha dos trams amb obres aturades des de fa mesos –Maçanet-Sils i Sils-Caldes- per problemes amb les empreses concessionàries. El tram de Tordera a Maçanet de la Selva està pendent d'inici d'obres, tot i que, després de tants entrebancs, l'Estat ha decidit licitar conjuntament el tram Caldes de Malavella-Tordera per tal que una sola empresa s'encarregui de les obres.

Pel que fa a l'àrea urbana de Girona, de Fornells a Medinyà (26 quilòmetres) és la concessionària Acesa qui està fent les obres en aquest tram amb la creació del tercer carril de l'AP7, que farà funcions d'autovia ja que no serà de pagament.