Una avaria al cremallera de Núria deixa les cabines dels conductors amb temperatures extremes

CCOO ha denunciat registres superiors als 35 graus centígrads

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha atribuït la manca de climatització a les cabines del cremallera de Núria a una avaria del sistema, que encara està en garantia. FGC respon així al sindicat CCOO, que avui denunciava que les temperatures podien superar els 35 graus i reclamava que s'instal·lessin equips de climatització al lloc dels conductors.

El cremallera té des del 2019 un sistema de refrigeració a la zona de viatgers, des d'on es fa arribar l'aire climatitzat a les cabines a través d'un conducte directe. Segons FGC aquest any s'hi ha fet millores per augmentar el cabal d'aire fred. CCOO, però, ha lamentat que el resultat del sistema és "clarament insuficient" i reclama climatitzadors dins les cabines.

FGC explica que el constructor, la firma Stadler, està treballant en la resolució definitiva de l'avaria del sistema de climatització, i que mentrestant s'ha implementat una solució provisional. Mentrestant, afegeix la mateixa font, s'han establert indicacions a la plantilla per minimitzar la "situació d'excepcionalitat", com ara hidratació, pauses o planificació de rotativa de treball, entre d'altres.

Finalment, FGC recorda que els trens tenen les finestres abatibles, per si fos necessari obrir-les per falla del sistema o per altres circumstàncies.