El Seminari de Neurociència i Educació aplega 300 persones al Montessori de Girona

Aquesta edició s’ha centrat en la importància de l’ambient i l’entorn

El Montessori Palau Girona ha acollit aquest cap de setmana el IV Seminari Internacional sobre Neurociència i Educació (ISNE) que organitza conjuntament amb el centre de formació Montessori Palau International Research and Training Center (MIRTC). La quarta edició del Seminari ha comptat amb diferents experts en Neurociència i Educació, com el Dr. Manel Esteller, el Dr. Álvaro Pascual-Leone, el Dr. Facundo Manes, el Dr. David Bueno o la Dra. María López Juez, entre d’altres.

Aquesta 4a edició s’ha centrat especialment en la importància de l’ambient i l’entorn, entès com aquelles petjades que ens deixa l’entorn i que incidiran en la vida humana. Precisament, el que estudia l’epigenètica. El seminari també posa el focus en les Neurociències que ens descobreixen que els aprenentatges es produeixen a través de la interacció amb aquest entorn.

A la conferència d’obertura sobre epigenètica, el Dr. Manel Esteller va recalcar la importància de la infància, un període on es desenvolupen una gran part de les marques epigenètiques, que prediuen com s’expressarà el nostre codi genètic: “dels 0 als 16 anys és l'etapa de més aprenentatge. Durant aquesta aprendrem i desaprendrem i assentarem les bases més determinants per a tota la vida”.

En total han assistit 279 persones de manera presencial, principalment famílies i docents  i directors de centres escolars tant de Catalunya com de Madrid, Andalusia, València. Aquesta edició també s’ha pogut seguir online, amb inscrits a d’Argentina, Atlanta, Estats Units, Costa Rica, Àustria, Suïssa, França o Anglaterra, entre d’altres.

Ana Juliá, responsable de formació i innovació del Montessori Palau Girona ha destacat l’èxit de la convocatòria especialment en un context de post pandèmia i ha insistit en que “és essencial treballar per un canvi de paradigma en l’educació i començar a considerar que l'educació es basa en el desenvolupament del cervell per al futur” i ha afegit que “tot això passarà si com a societat permetem que sigui la Neurociència la que posi les bases sobre com han de ser els programes en l’àmbit de l’educació escolar i universitària”.

El centre de formació MIRTC és un dels 50 centres de formació Montessori al món i en els seus només 7 anys d’història ja ha format a més de 800 alumnes.