Un institut de Girona i un de Figueres, finalistes en la 3a Mostra ImpulsFP CaixaBank Dualitza

L'esdeveniment tindrà lloc els propers dies 17 i 18 de maig

L’Institut Montilivi, de Girona i l’Institut Olivar Gran, de Figueres, són dos dels 15 centres acadèmics finalistes que els propers 17 i 18 de maig participaran a la 3a Mostra d’ImpulsFP CaixaBank Dualitza, una mostra on descobrir el talent dels estudiants d’FP i compartir així els millors projectes dissenyats durant el darrer curs en l’àmbit de la innovació i l’emprenedoria.

Aquest esdeveniment es durà a terme en format on-line, aplega alumnat i docents vinguts d’arreu del territori i guardonarà la capacitat emprenedora i d’innovació de la formació professional catalana. L’objectiu de la mostra és treure a la llum el talent dels estudiants a través de la presentació de bones pràctiques, iniciatives d’innovació i emprenedoria, projectes d’excel·lència docent, ponències i taules rodones.

Tots dos centres de Girona han presentat projectes sorprenents i innovadors. L’Institut Montilivi, de Girona presenta un servei de gestió de les emocions on s’hi inclouen activitats i tallers per treballar-les. Amb el seu projecte volen aconseguir que els infants aprenguin a gestionar les seves emocions i donar-los les eines necessàries per tal que ho puguin fer. L’Institut Olivar Gran, de Figueres, per la seva banda presenta un projecte culinari de showcooking combinat amb un projecte virtual.

Més enllà dels dos instituts de Girona, la resta de centres finalistes participants son l’Institut Gabriela Mistral, de Sant Vicenç dels Horts; l’Institut Poblenou, els Salesians de Sarrià o l’Institut Escola d'Hoteleria i Turisme, de Barcelona; l’IES de Badia del Vallès; l’institut Ilerna i l’Escola del Treball de Lleida; el centre d’FP de Sant Cugat del Vallès; l’Institut Montsià, d’Amposta; l’Institut Esteve Terradas, de Cornellà; l’Institut Montserrat Roig, de Terrassa o l’Escola Joviat, de Manresa.

Els premis ImpulsFP CaixaBank Dualitza apleguen el conjunt de guardons territorials en l’àmbit de les iniciatives emprenedores i innovadores de l'alumnat dels ensenyaments professionals de Catalunya. Així mateix es vol fer un reconeixement a la tasca docent a través de les iniciatives que porten a terme en els centres estimulant el treball per projectes, l'acció tutorial o la inclusió, millorant així la qualitat de l'ensenyament.