Mishima presenta 'L'aigua Clara' a Girona en un concert ''per recordar''

Els barcelonina repassen les cançons del seu darrer disc però no obliden els grans clàssics

Mishima ha presentat aquest divendres el seu darrer disc 'L'aigua clara' davant prop d'un miler de persones a l'Auditori de Girona. En un concert de dues hores els barcelonins liderats per David Carabén han repassat els temes del seu darrer disc que han combinat amb grans clàssics de la banda que han fet aixecar el públic de les seves butaques.

Un concert que ha servit perquè la banda catalana tornés a presentar àlbum, cinc anys després de 'Ara i res'. El públic s'ha entregat a Mishima que ha presentat cançons com 'Cotó' o 'Un lloc que recordi', però també temes de sempre com 'Cert clar i breu', 'Quimés estima' o 'S'haurà de fer de nit' que han fet vibrar els espectadors.

El concert ha començat amb 'El gran lladre' i 'La vella ferida''. Ha estat quan han sonat les notes de 'Cert, clar i breu' que el públic ha respost amb una ovació en la que ha estat una declaració d'amor de la banda de Barcelona al miler d'espectadors de l'Auditori. El líder de Mishima, David Carabén, ha interpel·lat repetidament el públic que no ha dubtat a entrar al joc del músic. Un concert que "s'ha fet curt" per a molts espectadors que han acabat ovacionant la banda quan ha acabat amb 'L'element del paisatge', 'S'haurà de fer de nit' i 'L'olor de la nit', en el retorn d'un nou àlbum del grup.

Entremig un reguitzell de temes nous que han servit per presentar 'L'aigua clara'.Senzills com 'Cotó', un dels més aplaudits, combinats amb èxits d'altres discos de Mishima com 'Qui més estima', 'Jimi' o 'Un tros de fang', que ha servit per inaugurar els bisos que ha tancat 'Lolor de la nit' entre aplaudiments del públic. 

El cantant de Mishima explica que té la sensació que a 'L'aigua clara' han canviat moltes coses: "des dels procediments al treballar, els instruments utilitzats i la temàtica". En aquest sentit, Carabén assenyala que mentre a l''Ara i res' va fer un esforç per explicar coses des de fora de si mateix, aquesta vegada, a 'L’aigua clara’, s’ha “deixat anar cap on tendeix d’una manera natural: fer cançons des d’un monòleg interior i des d’una veu que s’enfronta a les pròpies fragilitats i incerteses”. Creu que això també s’ha vist afectat pels dos últims anys marcats per la pandèmia de la covid-19 i els confinaments.

Pel que la sonoritat del disc, Carabén es mostra convençut que “les cançons tenen més idees a dins musicals i els arranjaments estan més treballats, i hi ha coses més estranyes tan harmòniques com de temporalitats” amb temes amb canvis de ritme com ‘Cotó’, el segon avançament previ a la publicació del disc. “Les cançons fan zapping a dins d’elles mateixes i això sempre m’ha agradat”, afegeix.

Reconeix que vulguin o no, Mishima és producte d’una veu que és la de Carabén “i la confluència de cinc músics. Aquest so és una cosa de la que te’n pots escapar molt poc”, més enllà que es poden canviar els mètodes de treball, instruments i ser més ambiciosos en diversos aspectes.

Canvi i incertesa

Per altra banda, Carabén reflexiona sobre el moment actual del sector musical i assegura que la música és la disciplina artística en la que més obligat estàs a conviure amb el canvi i la incertesa i en trobar cada dia noves maneres de fer música, servir-la i presentar-la i relacionar-te amb el teu públic.

Concerts

El primer concert de presentació del disc serà el 6 de maig a l'Auditori de Girona, tret de sortida d'una gira que passarà per Barcelona el 27 de maig i ja té cita confirmada a festivals com el Vida, el FIB, el MoboFest i l'Embassa’t, entre altres. “Cada concert després d’un disc és complicat perquè has d’aconseguir que el teu repertori segueixi tenint sentit barrejant cançons del nou àlbum amb els anteriors. Som una banda on la relació del disc i el directe és molt estreta”, afirma.