Girocamping obre portes amb la voluntat de ser un referent del sector al sud d'Europa

La fira, que compta amb 110 expositors, estarà fins al 10 de març al recinte firal de Girona

Donar a conèixer el sector del càmping i convertir-se en una fira de referència del sud d'Europa és el principal objectiu que persegueix Girocamping, que des d'avui i fins al 10 de març acull el recinte firal de Girona. En la seva primera edició, compta amb 110 expositors que van des d'empreses de bungalous, operadors de càmpings o mobiliari de jardí, així com un programa d'activitats on destaca la celebració del 38è Congrés de la Federació Espanyola d'Empresaris del Càmping. L'Associació de Càmpings de Girona, organitzadora de la fira, subratlla la qualitat i bon posicionament d'aquest sector a l'estranger però que encara és poc conegut i utilitzat a Catalunya.

La fira ocupa un total de 4.000 metres quadrats a l'exterior i 5.200 metres quadrats més a l'interior del Palau Firal de Girona. D'aquests últims, la gran majoria estan dedicats al sector del càmping (associacions, tour operadors, editorials i automòbils club) i la resta, al sector privat. En total, hi ha 110 expositors i entre les novetats que s'hi presenten destaquen els vehicles elèctrics dissenyats especialment per a instal·lacions de càmping, els últims models de 'mobil-homes' i bungalous amb banyera d'hidromassatge, sauna i spa.

Des de l'Associació de Càmpings de Girona es veu la fira com a una oportunitat per donar a conèixer aquesta opció de vacances, especialment per a les famílies, molt poc utilitzat encara pel mercat de proximitat. Així, a l'estat espanyol només un 3% de la població escull aquesta modalitat de vacances mentre que a altres països europeus, com ara Holanda, el percentatge s'enfila fins al 22%.

El seu president, Josep Maria Pla, subratllava durant l'acte d'inauguració d'aquest dijous l'alt nivell de qualitat dels càmpings gironins, reconeguts a nivell internacional. Ha destacat també que aquesta demarcació és l'única de l'estat amb més places de càmping que no d'hotel. Concretament, compta amb 110.000 llits turístics dels 141.000 que hi ha en total, el que representa un 60,55%. Aquesta gran presència del sector i el fet de ser la porta d'entrada de la península ibèrica són una bona combinació, segons l'associació, per ser un referent al mercat del càmping i dels parcs de vacances al sud d'Europa.

Un sector "prioritari" per a l'economia

La directora general de Turisme de la Generalitat, Marian Muro, ha assenyalat que aquest és un sector "prioritari" per a l'economia, que cal continuar projectant i donant a conèixer a l'exterior, especialment ara que el mercat nacional està vivint una "contenció". I ha animat a les famílies a provar aquesta experiència tot dient que "quan ho provin, repetiran segur".

Durant els quatre dies que durarà la fira, es faran un seguit d'activitats, entre les quals hi ha unes jornades tècniques per a professionals, una desfilada de mascotes de càmping, actuacions de màgia i animació infantil i també la celebració per primera vegada a Girona del Congrés de la Federació Espanyola d'Empresaris del Càmping i un sopar de gala.