La campanya 'Olotx2' fa bullir la capital de la Garrotxa

Els allotjaments aconsegueixen penjar el cartell de complet i s'han servit més de 3.000 àpats

Les estades a Olot aquest cap de setmana s'han viscut el doble. La campanya promocional Olotx2 ha superat totes les expectatives i ha omplert els carrers, restaurants i allotjaments del municipi seguint les ofertes de dos per un i les promocions de serveis a meitat de preu. Els hotels i allotjaments de turisme rural han omplert el miler de places disponibles i els restaurants han servit més de 3.000 àpats. Els 40 comerços que s'han sumat al projecte han notat un augment de vendes substancial en comparació amb altres caps de setmana i el consistori valora "molt positivament" els resultats de la promoció.

A més, una seixantena d'instagramers han penjat centenars de fotografies de la població. Des d'un principi ja s'olorava que la nova campanya Olotx2 seria un gran èxit. Milers de persones provinents d'arreu de Catalunya han aprofitat l'ocasió i s'han acostat fins a la capital de La Garrotxa per gaudir d'un cap de setmana ple d'emocions dobles.

D'una banda, els hotels i allotjaments de turisme rural han arribat al 100% d'ocupació i han hagut de penjar el cartell de complet. En principi, uns quaranta allotjaments de la comarca havien posat a la venda unes 600 places entre les nits de l'1 i 2 de març oferint una nit a meitat de preu, dues nits al preu d'una o dues habitacions al preu d'una. El regidor de Promoció Municipal d'Olot, Estanis Vayreda, assegura que s'ha arribat a omplir un miler de places a causa de la gran demanda.

Pel que fa a l'àmbit gastronòmic, els restaurants han arribat a servir uns 3.000 àpats, més del doble del previst. Alguns restaurants han hagut de doblar torns i els bars i cafeteries que havien posat a disposició esmorzars 2x1 han notat un gran augment de clients. Paral·lelament, els 40 comerços que es van sumar a la promoció i que van participar a la Botiga al Carrer d'aquest dissabte han notat un gran augment de vendes. "Els propietaris ens han dit que no només han vist al client habitual sinó que els turistes han fet incrementar significativament les vendes en comparació amb un altre cap de setmana normal", ha assenyalat Vayreda.

El regidor assegura que el consistori està "molt satisfet" amb els resultats obtinguts i, tot i que encara no disposa de totes les xifres, considera que la promoció ha funcionat "molt bé" i no dubten en tornar-ho a repetir l'any vinent. "L'únic que hem de parlar ara, amb totes les associacions participants, és veure si els dates escollides són correctes o si fa falta potenciar algun aspecte més", ha explicat el regidor. Segons el regidor, la campanya ha fet bullir la ciutat. "L'objectiu era desestacionalitzar el turisme. A la tardor tenim la Fira Orígens i a la primavera tindrem Olotx2", ha assegurat el regidor.

Des del consistori asseguren que l'impacte de la campanya a totes les xarxes socials ha estat molt positiu. "Els 60 instagramers que van voltar per la ciutat van poder gaudir de la llum especial que té la Garrotxa i han mostrat internacionalment la ciutat", ha comentat Vayreda. La campanya s'ha complementat amb una quinzena d'activitats turístiques de caire lúdic que s'han pogut viure el doble com l'enlairament en globus gratuït, el trenet, rutes en bicicleta elèctrica, passeig en burro, jocs infantils o portes obertes i visites guiades als museus i al volcà Montsacopa que han estat multitudinàries.