La patronal del transport nega que l'increment de camions a l'AP-7 provoqui més accidents

Reclama la dimissió del director del Servei Català de Trànsit per "criminalitzar" el sector

La patronal dels transportistes reclama la dimissió del director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, per "criminalitzar" el sector. "A l'autopista l'increment no només ha estat de camions, sinó també de cotxes", subratlla la CETCAT. La patronal recorda a més, que la carretera és el lloc de treball dels transportistes. "Ja tenen les nacionals restringides per circular-hi i, en general, no s'estan duent a termes les inversions en infraestructures", diu l'associació.

La CETCAT reclama la dimissió de Lamiel per la seva "incompetència" al capdavant del càrrec (que ocupa des de fa nou mesos). "Per no atendre les nostres necessitats, per prendre decisions sense consultar el sector i per obviar sempre les al·legacions que fem davant les noves restriccions", critica la patronal. I com a exemple d'aquest darrer punt, esmenta la decisió de fer circular els camioners a 80 km/h i només pel carril dret sense fer avançaments els diumenges a la tarda per l'AP-7.

En paral·lel, la patronal del transport també reclama més interlocució amb el conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena. Li retreuen que "no hagi interlocutat amb el sector malgrat les reiterades peticions que se li han fet".

2.300 empreses i 17.000 vehicles

La CETCAT, conjuntament amb la Coordinadora d'Organitzacions de Transportistes de Catalunya (COT), representa el 90% del sector del transport del país. En total, sota les seves sigles s'hi apleguen 2.300 pimes i 17.000 vehicles. A més, dins la CECAT s'hi integren també les associacions Transcarlit Barcelona, Asetrans Girona, Feat Tarragona i Asotrans Lleida; i dins la COT, AGTC i Astac Condal.