Una maniobra d'avançament va provocar l'accident dels dos avions de Ryanair a l'aeroport de Girona

Així ho determinen els resultats provisionals de la Comissió d'Investigació

L'accident entre els dos avions de Ryanair va tenir lloc pocs minuts després de les onze del matí del 14 de gener. Segons l'informe provisional de la Comissió d'Investigació d'Accidents Aeris (CIAIAC), la topada va ser conseqüència d'un avançament. Els dos avions, que transportaven 75 passatgers cadascun, eren de la companyia irlandesa de baix cost i en el moment de l'accident es trobaven ja a la pista d'enlairament.

La primera de les aeronaus s'anava a enlairar amb destinació a Torí (Itàlia) i la segona es dirigia a l'aeroport de La Palmas, a les illes Canàries. Els dos avions s'esperaven, un rere l'altre, a què la torre de control els donés l'ordre per enlairar-se. Va ser aleshores quan l'aeroport gironí va comunicar al primer avió que s'esperessin, perquè l'aeronau amb destinació a les Canàries els avançaria i s'enlairaria primer.

La tripulació del segon avió, després de rebre l'ordre, va començar a avançar l'altre pel costat dret. Durant la maniobra, però, l'ala esquerra de l'avió va topar contra la cua de l'altre. L'accident no va provocar ferits, però sí danys lleus a les dues aeronaus de Ryanair. El primer avió –que s'esperava- va patir danys a l'estabilitzador horitzontal (que li afectaven el timó); al segon avió, se li va trencar la punta de l'ala esquerra.

Segons destaca l'informe, les dues tripulacions 'van comunicar l'impacte a la torre de control i van ser autoritzades a retornar a l'aparcament'. Els passatgers afectats van haver d'esperar-se unes sis hores a la terminal, en espera que uns altres avions els portessin a la seva destinació.