Girona recupera la vegetació de l’escola Montjuïc amb la col·laboració dels alumnes

L'any passat es van talar els pins per motius de seguretat

L’Ajuntament de Girona ha dut a terme la tasca de recuperació de la vegetació del pati de l’escola Montjuïc i el seu entorn. L’actuació, que va tenir lloc la setmana passada, ha consistit en la plantació de comunitats vegetals de sotabosc, amb la utilització d’espècies autòctones de la zona mediterrània, com ara el romaní, el llorer o l’arboç. El consistori compleix així el seu compromís de substituir la vegetació de la zona després que l’any passat s’haguessin de talar els pins de l’equipament per motius de seguretat.

Si bé la idea inicial era plantar noves espècies d’arbrat, el creixement natural de plançons de lledoners va comportar el replantejament de les actuacions per part dels tècnics municipals. En aquest sentit, el consistori ha optat per mantenir els arbres que havien sorgit de forma espontània, ja que solen gaudir d’un major arrelament i supervivència. A més, el terreny té un fort pendent i és pedregós, fet que va reforçar la proposta de replantar sotabosc, més resistent.

“Aquest cas és un exemple de com adaptem la gestió de l’arbrat a les característiques de cada espai, prioritzant la seguretat i aprofitant les actuacions per potenciar la vegetació mediterrània, introduint a la vegada criteris d’adaptació al canvi climàtic. Ho estem fent a la via pública, i també en parcs i boscos urbans com aquest de l’escola de Montjuïc”, ha explicat el regidor de Sostenibilitat de l’Ajuntament de Girona, Martí Terés.

A banda a l’objectiu de la gestió de la vegetació, l’actuació compta també amb un vessant educatiu per a la conscienciació ambiental dels nens i nenes. A través de la col·laboració amb el Servei Municipal d’Educació La Caseta - Serveis Educatius, els infants de 6è de l’escola Montjuïc han assumit una part de les tasques de plantació dels vegetals. L’any passat, durant la tala dels pins, els nens i nenes també van aprofitar per estudiar el bosc mediterrani i conèixer la seva riquesa d’espècies. “L'educació ha d'aprofitar les situacions que s'esdevenen per aprendre. Haver de tallar uns pins per raons de seguretat ha permès treballar pedagògicament molts aspectes de la natura i la flora al centre”, ha destacat per la seva banda el regidor d’Educació, Infància i Esports del consistori, Àdam Bertran.