Globalimar inverteix 7 MEUR en una nova nau a Llagostera i preveu contractar 30 treballadors més

La firma vol crear noves línies de productes de mar refrigerats i obrir-se a nous mercats

L'empresa gironina Globalimar Europa, amb seu a Llagostera (Gironès), obre una etapa de creixement amb l'objectiu d'obrir-se a nous mercats. La firma, que produeix i comercialitza productes de mar congelats, invertirà 7 MEUR per convertir una antiga nau en un magatzem frigorífic, on també hi traslladarà les oficines.

Les instal·lacions, situades a l'entrada del poble, ocupen 11.000 metres quadrats. Globalimar subratlla que, amb aquesta inversió, augmentarà la capacitat de producció, crearà 30 nous llocs de treball i també desenvoluparà noves línies de producte. El seu CEO, Joan Martí, subratlla que la inversió aportarà "més valor" al model d'empresa i permetrà continuar "potenciant la introducció de solucions innovadores al mercat".

Globalimar Europa elabora, importa, comercialitza i exporta productes de mar congelats. Amb seu central a Llagostera, ara la companyia engega una etapa de creixement. El seu pla estratègic es focalitza en crear una nova línia de productes refrigerats, que li permetrà crear 30 nous llocs de treball i obrir-se a nous mercats.

Per fer-ho, l'empresa ha comprat fa poc una antiga nau situada a l'entrada de Llagostera (que abans ocupava una firma de distribució alimentària). En una primera fase, aquest mateix 2022, Globalimar ja hi traslladarà les seves oficines. I en paral·lel, començarà el procés per adequar l'interior de la nau i convertir-la en magatzem frigorífic.

L'objectiu, subratlla Globalimar, és "ampliar i diversificar la gamma de peix, marisc i productes del mar", amb una atenció creixent a minimitzar "l'impacte ambiental" (tant en el procés de producció com en els formats de comercialització". El president de la companyia, Joan Mestres, afirma que el projecte que ara obren permetrà "continuar expandint els beneficis de consumir productes del mar, sota el criteri de qualitat i sostenibilitat, i adaptar-nos als nous hàbits socials i de consum".

"La nova etapa aportarà més valor al nostre model d'empresa i a tota la gamma de producte", hi afegeix el CEO de Globalimar. "La nova planta permetrà introduir al mercat i potenciar solucions innovadores, al mateix temps que optimitzarem els processos de producció i millorarem la competitivitat", precisa Joan Martí.

El 80%, a l'estat espanyol

Amb seus a Llagostera, Las Palmas de Gran Canaria, Pontevedra, Colorno (Itàlia) i Miami (Globalimar USA), l'empresa gironina importa els seus productes, sobretot, del sud-est asiàtic i el nord d'Europa (i en menor mesura, d'Amèrica). Els transforma a la planta que té al Bruc, els comercialitza i els exporta. Tot i la seva creixent internacionalització, el mercat majoritari de Globalimar és l'estat espanyol. Concentra el 80% de les seves vendes.

La seva gamma de producte se centra en varietats concrets de crustacis, peixos variats, surimis, cefalòpodes i bivalves. Les comercialitza sota el paraigües de tres marques: Aligator, Amura i Amatsu. D'ençà de fa quatre anys, en col·laboració amb la Fundació Alícia, Globalimar ha desenvolupat el projecte 'Cook&Ready to eat', per envasar productes del mar amb una nova tecnologia.