Ryanair anuncia dues noves destinacions aquest estiu des de Girona

L'aerolínia assegura que ha tornat als nivells d'activitat prepandèmia

Ryanair incorporarà sis noves destinacions a Catalunya durant la pròxima campanya d'estiu, incrementant fins a 103 el nombre de rutes al país. Això es traduirà en més de 600 freqüències de vol setmanals i 15 avions amb base al territori, que representen vora un 20% sobre el conjunt de l'Estat.

L'aeroport de Girona incorpora dues noves rutes amb Hèlsinki (Finlàndia) i Nuremberg (Alemanya). Pel que fa a Barcelona captarà quatre de les noves rutes, que connectaran la capital catalana amb les ciutats de Frankfurt (Alemanya), Perugia (Itàlia), Lviv (Ucraïna) i La Palma. Durant la presentació de la nova campanya, l'aerolínia ha assegurat que ja ha tornat als nivells d'activitat prepandèmia i confia a créixer un 4% respecte a l'estiu de 2019.

A banda d'anunciar el calendari d'estiu a Catalunya, Ryanair ha volgut traslladar diverses peticions a Aena per tal que l'estat espanyol continuï sent una destinació "competitiva i atractiva". "Espanya és un mercat molt important per nosaltres, i és per això que demanem a Aena que faci l'esforç d'abaixar els impostos sobre el trànsit aeri", ha comentat la 'country manager' del grup a Espanya i Portugal, Elena Cabrera. La directiva ha citat Irlanda o Itàlia com a exemples de països que ofereixen incentius al sector aeri i ha recordat que tots els estats es troben ara en la mateixa situació de voler reactivar el turisme després de la pandèmia.

En la mateixa línia, també ha reclamat el repartiment d'unes taxes mediambientals "justes" per als vols de curta distància davant els vols de llarga durada i ha reivindicat Ryanair com una de les poques aerolínies amb capacitat per créixer ràpidament. "Som una companyia que està per sobre els nivells d'activitats prepandèmia i que no ha rebut ajudes estatals", ha subratllat el director de màrqueting de l'empresa, Dara Brady. De fet, el directiu ha assegurat que aquest darrer exercici fiscal serà l'últim amb pèrdues i que el 2023 es tornaran a registrar beneficis.

En relació amb les ajudes a altres aerolínies, tant Brady com Cabrera s'han mostrat especialment crítics amb el cas d'Air Europa, tot destacant que es tracta d'una companyia de dimensions "reduïdes" i que estarà "molt lligada de mans i peus" durant els pròxims anys per poder fer noves inversions.