El servei de creació d'empresa de la Selva ha atès 304 emprenedors durant el 2021

Ha ajudat en la constitució de 66 empreses i la creació de 75 llocs de treball

El servei de creació d’empresa del Consell Comarcal de la Selva ha atès un total de 304 emprenedors durant l’any 2021, segons ha informat aquest ens. A través d’aquest servei s’ofereixen unes sessions individualitzades d’informació i orientació en què aquells emprenedors de la comarca que volen impulsar el seu propi negoci reben, en una primera sessió que es fa de forma individualitzada, una anàlisi del projecte de negoci i se l’orienta del procés d’assessorament per tirar-lo endavant.

Paral·lelament se l’informa dels tràmits a seguir i de les possibles ajudes i subvencions a què pot accedir. Pel que fa a l’assessorament en la posada en marxa del negoci, el Consell Comarcal de la Selva va assessorar un total de 304 emprenedors, cosa que va suposar la creació de 66 empreses i 75 nous llocs de treball.

Aquesta fase d’assessorament, està pensada per als emprenedors que, després d’haver participat en la fase d’informació i orientació, decideixen tirar endavant el procés d’anàlisi de viabilitat del projecte de negoci. Els principals objectius del procés són ajudar-los a analitzar la viabilitat tècnica i financera del projecte de negoci i acompanyar-los en tot el procés de posada en marxa. Els tècnics juntament amb cada emprenedor marquen un itinerari personalitzat per anar treballant les diferents parts del projecte i desenvolupar el pla d’empresa.

El conseller d’empresa, Eduard Colomé, ha explicat: “Una altra de les fases que és fonamental a l’emprenedoria és el suport que aquests nous emprenedors tenen a l’hora de consolidar les seves empreses.” Per això, des del servei se’ls ofereix un suport durant els primers mesos i anys de funcionament del negoci, que ha de servir per analitzar l’evolució global de l’activitat i poder-la orientar en tots aquells aspectes que no estiguin funcionant correctament. Aquest tipus de seguiment, segons ha explicat Colomé, es va mantenint durant els tres primers anys de vida de l’empresa, al llarg dels quals l’emprenedor/a pot participar en tutories amb assessors del servei per anar replantejant l’estratègia empresarial i adaptant-la a la realitat socioeconòmica del seu mercat.  

Durant l’any 2021, els tècnics d’empresa del Consell han fet un total de 399 assessoraments a empreses. D’aquests assessoraments, un total 157 especialitzats en màrqueting, 21 en estratègia empresarial i 10 d’assessoraments en fiscalitat i finances.

I per altra banda, també es fan visites a altres petites empreses del municipi per presentar-los el servei de suport a les pimes en àrees com la gestió financera, comercial, l’organització interna, o altres programes i serveis com Reempresa, entre d'altres.

Durant l’any 2021, un total de 108 empreses varen ser assessorades en aquesta fase de suport a la consolidació en el cas d’empreses de 0 a 3 anys de vida i en el cas de seguiment es va donar suport a la consolidació. Pel que fa a les empreses assessorades amb seguiment PIME, és a dir, les que fa més de tres anys des la posada en marxa del seu negoci, durant l’any passat van ser un total de 290 les que van rebre assessorament.

Formació i accions de sensibilització

A més de les sessions individualitzades d’informació i orientació, d’assessorament per a la posada en marxa del negoci, el suport a la consolidació d’empreses i el seguiment d’aquestes, des del servei de creació d’empresa es realitzen altres activitats com les sessions de formació i les accions de sensibilització. Pel que fa a les accions de formació se’n varen fer un total de 53 seminaris formatius amb un total de 583 alumnes assistents. Durant els dos primers mesos de l’any 2021, les sessions es varen fer en línia arran de les restriccions locals i comarcals, a mesura que van anar avançant els dies es van recuperar les sessions formatives presencials.

Pel que fa a les accions de sensibilització es van realitzar un total de 10 accions a diferents instituts de la comarca, amb la idea d’ajudar a difondre la cultura emprenedora. Paral·lelament es va realitzar la jornada l’Emprèn en femení, amb més d’una vuitantena  d’assistents; un treball en xarxa( networking) rural, amb més de 30 assistents; una jornada de productors locals, amb una vintena d’assistents, una start art i la 8a trobada d’empreses. Aquests networkings/trobades empresarials neixen amb la idea d’ampliar al xarxa de contactes i generar sinergies entre assistents.

Actualment hi ha un total de 13 punts d’atenció del servei ( La Selva Emprèn) als municipis de Breda, Caldes de Malavella, Hostalric, la Cellera de Ter, Lloret de Mar, Maçanet de la Selva, Riudarenes, Sant Hilari Sacalm, Santa Coloma de Farners, Sils, Tossa de Mar, Vidreres i Vilobí d’Onyar. Això significa que a més de disposar del servei comarcal a Santa Coloma s’ha signat un conveni amb tots aquests municipis i això fa que els tècnics d’empresa del Consell es desplacin a aquests municipis per tal de donar servei als emprenedors d’aquestes poblacions.