Vila proposa l'AP-7 gratuïta pels camions durant certes hores del dia

El conseller està disposat a "discriminar" alguns trams pendents de desdoblar a canvi d'un calendari d'inversions

El mateix conseller va fer públic divendres passat que el Ministeri de Foment i el Departament de Territori i Sostenibilitat treballen per tancar un acord perquè els camions d'alt tonatge tinguin prohibit circular per l'N-II al seu pas per les comarques gironines. Aquests camions estaran obligats a passar per l'AP-7 i, per tant, també s'està en converses amb Abertis per tal de bonificar-los part del peatge.

Santi Vila ha concretat que aquestes negociacions continuen endavant i ha afegit que també aposta perquè els camions de gran tonatge puguin passar gratis per l'AP-7 en certes hores del dia o de la nit. El conseller creu que d'aquesta manera es podria descongestionar el trànsit a carreteres estretes com ara l'N-II i evitar molts accidents. La intenció és arribar a un acord per aplicar la mesura en els propers mesos.

En la seva etapa d'alcalde de Figueres, Vila va ser una de les veus més crítiques amb Foment per l'estat de la carretera N-II. De fet, va ser qui va batejar la carretera amb el nom del 'corredor de la mort' pel nombre de víctimes que acumula. Un dels trams més mortals és precisament el de la circunval·lació de Figueres.

Per això, des que l'inici de la seva etapa com a conseller, Santi Vila ha apostat per impulsar mesures a curt termini per frenar el nombre d'accidents. El conseller ha detallat que bonificar el pas de camions pesats per l'AP-7 és una d'aquestes mesures "a curt termini" i que la meta final ha de ser tenir la carretera desdoblada i convertida amb autovia amb dos carrils per banda.

Vila ha assegurat que hi ha entesa amb Foment i augura que aviat hi haurà notícies sobre licitacions d'alguns trams pendents. El conseller exposa que entén que en moments de poca capacitat inversora no li pot "posar la corda al coll" a la ministra Pastor i detalla que està disposat a "discriminar" algun tram menys urgent a canvi de fixar un calendari amb les prioritats més urgents.

"No demanarem projectes maximalistes en aquests temps, però sí que es desencallin les licitacions d'alguns trams prioritaris", ha afirmat Vila. En la seva darrera visita a Girona, el conseller va fixar com a prioritats del Govern la variant de Figueres i el tram Tordera-Maçanet, en risc perquè l'Estat aposta per deixar-la tal com està i trobar un enllaç alternatiu per l'interior.