Torna el #Girona10 amb més de 1.500 places hoteleres i més de 15.000 menús

Les habitacions es sortejaran entre totes les persones que hagin deixat les seves dades a la web de l'esdeveniment turístic

Els hotelers, restauradors i comerciants de Girona es van unir l'any passat en una primera experiència pionera: consistia en fer promoció turística de la ciutat oferint productes a deu euros. Així naixia el #Girona10 que va ser molt ben rebut arreu de Catalunya i també de l'Estat i va desbordar les expectatives dels organitzadors. Inicialment, s'oferien 1.000 places d'allotjament però amb la gran demanda es van elevar a 1.200 i el mateix va passar amb els menús, que van arribar als 13.000.

Els organitzadors van fer una molt bona valoració de l'experiència -fins i tot han estat convidats a d'altres ciutats que volen copiar el model- però van reconèixer que la manera de reservar les habitacions havia estat prou caòtica. Els interessats podien fer-se amb l'habitació desitjada a deu euros per persona si eren els primers en apuntar-se a través del portal de reserves booking.com. El servidor va quedar penjat des del primer moment i els hotels van rebre allaus de trucades de persones que no podien accedir-hi.

Aquest any, des de l'Associació d'Hostaleria Girona i Radial han ideat un sistema diferent. Segons ha explicat el president, Xavier Nicolazzi, totes les persones interessades en anar a alguns dels 27 allotjaments que participen del #Girona10 poden registrar-se des d'aquest dilluns i fins el 14 de gener a la web www.girona10.net. Posteriorment, el dia 16, es farà un sorteig "a l'estil Barça". És a dir, s'extraurà una boleta amb un número i, a partir d'aquest número, s'adjudicaran totes les places per ordre alfabètic dels propis hotels. "Et pot tocar des d'un hotel a una casa rural, i sense tenir en compte la categoria perquè tot es fa per sorteig i per ordre alfabètic", ha explicat Nicolazzi, que creu que aquesta és una manera "justa i transparent" de sortejar les habitacions. El sorteig es farà per televisió.

A partir d'aquí, els premiats rebran un correu electrònic i tindran tres dies per confirmar que aniran aquell cap de setmana a l'establiment. Si no ho fan, l'habitació es tornarà a adjudicar a la següent persona de la llista. "Així tenim la certesa que totes les habitacions queden plenes", ha remarcat el president dels hotelers de Girona. Aquest any participen en el #Girona10 fins a 27 allotjaments, un 40% més que l'any passat.

En el cas dels restaurants, són 52 els establiments adherits a la promoció dels menús a deu euros, un 25% més que el 2012. Enguany, es calcula que se serviran més de 15.000 menús. En aquest cas, les reserves s'han de fer a través del mateix web o telèfon dels restaurants adherits.
 

 
Una oferta ampliada

Segons ha destacat Nicolazzi, aquest any participen més establiments i també s'han incorporat noves activitats per tal d'atraure turistes durant el darrer cap de setmana de gener. Per una banda, s'han afegit vuit establiments d'oci nocturn que oferiran dues consumicions a deu euros. També s'incorpora el turisme actiu i l'empresa de lloguer de bicicletes elèctriques Burricleta oferirà a deu euros 44 bicicletes per fer rutes pel Gironès i l'Estany de Banyoles.

L'esdeveniment compta amb la col·laboració del Patronat de Turisme que organitza un concurs de fotografia d'Instagram i té previst convidar les "instagrammers" més actius per tal que coneguin i fotografiïn la ciutat. També té previst organitzar un 'blogtrip' amb els cinc o sis líders d'opinió més destacats en qüestions de turisme de les xarxes socials.

Per fer més atractiva l'estada dels turistes, l'Ajuntament de Girona s'afegeix a l'esdeveniment amb l'organització de diverses fires i mercats i també hi col·labora el Mercat del Lleó que estarà obert dissabte a la tarda i a la nit i preveu organitzar diferents activitats. Els comerços del centre també faran ofertes, descomptes i tindran "productes estrella" a deu euros.

Per als que pernoctin als hotels -i que s'identificaran a través d'una polsera blava- s'han previst ofertes exclusives com gratuïtat en els autobusos, entrada lliure a la Catedral, descomptes en taxis de Girona o visites guiades a la ciutat.

L'alcalde de la ciutat, Carles Puigdemont, ha destacat que el primer #Girona10 va "sacsejar" el mercat turístic i que "ha creat escola" i ha celebrat que els organitzadors no s'hagin limitat a "copiar el model d'èxit" i que hagin innovat i ampliat oferta.