A partir de divendres, quan s'hagi obert completament la carretera, l'autovia funcionarà amb un mínim de dos carrils per sentit, amb trams de tres carrils per sentit en les zones de més volum de trànsit, com al pas per Manresa o a la intersecció amb la C-17. En els trams de més pendent, com el coll de Ravell, s'habilitaran tres carrils de pujada i dos de baixada.
El projecte ha aprofitat la calçada de l'antiga C-25 i ha desdoblat la via per construir una autovia de dos carrils, que s'estendrà per 153 quilòmetres entre la plana de Lleida, la Catalunya Central i Girona. Entre 8.000 i 17.000 vehicles de mitjana utilitzen aquesta infraestructura diàriament, amb un percentatge d'entre el 20% i el 30% de vehicles pesants, segons el tram.
En total, s'han desdoblat 143 km i s'han construït 2 km nous d'aquesta via entre Cervera i Caldes de Malavella, que funcionarà amb un mínim de dos carrils per sentit. El desdoblament de l'Eix Transversal ha comptat amb un pressupost de 733,8 milions d'euros i s'han executat a través d'una concessió pública a Cedinsa, que també gestionarà i farà el manteniment de la infraestructura fins l'any 2040.
La Generalitat retornarà aquestes inversions a la concessionària a través del mètode del peatge a l'ombra, amb una xifra que s'estima en menys de 70 milions d'euros a l'any de mitjana i que es calcula segons el número de vehicles que utilitzen la infraestructura.
El projecte ha aprofitat la calçada de l'antiga C-25 i ha desdoblat la via per construir una autovia de dos carrils, que s'estendrà per 153 quilòmetres entre la plana de Lleida, la Catalunya Central i Girona. Entre 8.000 i 17.000 vehicles de mitjana utilitzen aquesta infraestructura diàriament, amb un percentatge d'entre el 20% i el 30% de vehicles pesants, segons el tram.
En total, s'han desdoblat 143 km i s'han construït 2 km nous d'aquesta via entre Cervera i Caldes de Malavella, que funcionarà amb un mínim de dos carrils per sentit. El desdoblament de l'Eix Transversal ha comptat amb un pressupost de 733,8 milions d'euros i s'han executat a través d'una concessió pública a Cedinsa, que també gestionarà i farà el manteniment de la infraestructura fins l'any 2040.
La Generalitat retornarà aquestes inversions a la concessionària a través del mètode del peatge a l'ombra, amb una xifra que s'estima en menys de 70 milions d'euros a l'any de mitjana i que es calcula segons el número de vehicles que utilitzen la infraestructura.