Les àrees de servei gironines de l'AP-7 s'omplen de camions per les restriccions de circulació

La mesura obliga als conductors sortir amb més antelació i esperar-se a la carretera

Les àrees de servei i benzineres de l'AP-7 en tram gironí s'han omplert de camions des del migdia fins a mitja tarda a causa de les restriccions de circulació. A les cinc de la tarda cap vehicle pesant podia passar per l'autopista en el tram que va de Maçanet de la Selva (Selva) fins a l'Hospitalet de l'Infant (Baix Camp).

Per això molts conductors han sortit abans del previst per creuar el tram restringit abans que la mesura es posés en funcionament. Una vegada a Maçanet, però, els conductors s'havien d'esperar novament a les deu de la nit fins que França reobrís el trànsit als vehicles pesants, que també els restringeix tot el diumenge. Això ha fet que molts conductors quedessin "parats" unes quatre hores a la carretera.

La mesura s'ha posat en marxa en el segon cap de setmana sense peatges i estarà vigent els diumenges d'aquest mes de setembre. En el primer dia d'aplicació de la mesura, els aparcaments de les àrees de servei i benzineres del tram d'Altafulla ja estaven plens abans de les cinc d'aquesta tarda. En Gregorio Diacono, un camioner romanès, s'ha vist obligat a aturar-se fins a les deu de la nit, quan es pot tornar a circular. "Hi ha hagut camioners que han hagut d'anar més endavant perquè no hi ha llocs per tants camions", s'ha queixat.

Molts camioners s'aturen habitualment en un pàrquing habilitat a l'entrada del municipi d'Altafulla i aquest diumenge no n'ha estat l'excepció. Aquest espai també s'ha omplert amb desenes de camions. En Arlindo Silva, un transportista portuguès que treballa per una empresa de transports espanyola, ha decidit aturar-se en aquest aparcament. Espera poder carregar la mercaderia dilluns a Tarragona per transportar-la cap a Barcelona. "La prohibició no ajuda gens perquè tenim temps molt justos per arribar al destí, però senten quan hi ha tant de trànsit", ha afirmat.

"Ens sentim molt discriminats, assenyalats i culpabilitzats"

Des de la Federació Empresarial d'Autotransport de Tarragona (FEAT) lamenten que el Servei Català de Trànsit no hagi prioritzat el gremi sinó que miri més pels ciutadans que se'n van a segones residències o passar el cap de setmana fora. "No es poden trencar les cadenes logístiques, hi ha la falsa pretensió d'afavorir una activitat de lleure en comptes del transport de mercaderies, que és un bé essencial", ha denunciat el seu director, Josep Lluís Aymat.

Davant de la prohibició de circular, Aymat ha assegurat que els transportistes se senten "molt discriminats, assenyalats i culpabilitzats". "Sentim que una altra vegada se'ns pren per l'ase dels cops i, això no ho podem tolerar", ha manifestat. Per això, des de la patronal confien que s'aprovi el recurs contenciós-administratiu presentat per les associacions de transportistes de Catalunya CETCAT i COT.

"Esperem que la setmana que ve hi hagi la suspensió cautelar perquè l'adopció d'aquestes mesures ha ignorat tots els drets del nostre sector", ha dit. I en aquest sentit, ha lamentat que no se'ls hagi citat per negociar ni comunicat a temps les mesures adoptades. "La justícia ens ha de donar la raó, les carreteres i autopistes són tan nostres com de tothom", ha tancat Aymat.