El Consell Comarcal assumeix la gestió de residus a Santa Coloma de Farners

Es pretén millorar les mancances actuals del servei

El Consell Comarcal de la Selva assumeix la gestió de residus de Santa Coloma de Farners. El consistori colomenc ha delegat aquest servei a l’ens selvatà amb l’objectiu que aquest nou servei s’adapti a les necessitats reals de la ciutadania i millori les mancances actuals.

El conseller de Medi Ambient, Quim Vivas, ha destacat la importància que la capital de la Selva hagi delegat la gestió de residus al Consell i el que això implicarà en el creixement de l’empresa. I és que amb la incorporació de Santa Coloma de Farners es crearà una nova base de treball i comportarà un increment de la plantilla de personal.

Pel que fa als trets més importants d’aquest servei, destaca la plantilla de catorze treballadors i la seva flota, que inicialment serà de set vehicles -cinc de recollida i dos de neteja viària-. Amb tot, s’anirà fent la renovació progressiva de la flota durant els propers mesos, així com també està previst que es disposi d’una escombradora elèctrica a partir del proper mes d’agost.

Entre les millores que hi ha previstes amb la posada en marxa d’aquest nou servei hi ha l’ordenació dels serveis de recollida, la neteja completa de les àrees, la renovació dels contenidors necessaris fins a la implantació de la recollida porta a porta, la incorporació de neteja viària amb aigua a pressió i l’adequació progressiva dels equipaments de la deixalleria.

Si bé el servei anirà incorporant millores per donar resposta a les necessitats actuals de la capital de la Selva, aquest serà molt similar a l’actual i amb la mirada a la tardor de l’any 2022, en què està previst que s’implanti el nou sistema de recollida porta a porta a Santa Coloma de Farners.