Endesa no rebaixarà els imports de les factures als afectats pel tall de subministrament arran del temporal

El director general de l'empresa diu que l'elèctrica no és responsable del temporal de neu que es va patir

El director d'Endesa a Catalunya, que ha remarcat que la nevada del 8 de març a les comarques gironines va ser una 'situació climatològica extraordinària', ha justificat el retard en la informació sobre les afectacions en el subministrament amb el fet que fins que no es van poder enlairar els helicòpters -i això no va ser possible durant el temporal, ha recordat-, no es van visualitzar els danys.

Instal·lacions 'millors' i 'més noves'

Rovira ha recordat que de moment s'ha fet una reparació provisional, però amb la intenció de dur-ne a terme una de definitiva que deixarà unes instal·lacions 'millors' i 'més noves'. També, el director d'Endesa a Catalunya ha remarcat que s'ha reforçat el personal i s'han distribuït més de 300 grups electrògens per garantir el subministrament. Així mateix, ha afegit que els mitjans tècnics i humans es mantindran per garantir el subministrament durant la Setmana Santa. Es tracta d'un desplegament que ha costat almenys 50 MEUR, ha subratllat.

Quant a una possible rebaixa del rebut de la llum als afectats pel tall, Rovira ha manifestat que 'no està previst, inicialment', argumentant que 'som responsables del clima que ha destruït les nostres instal·lacions?'. I pel que fa als alcaldes que han avançat que no pagaran el rebut de Fecsa-Endesa, Rovira s'ha limitat a dir que 'serà la seva decisió'.

'Va superar les nostres previsions'

Preguntat per la qualitat de les seves xarxes elèctriques, Rovira ha assegurat que les construeixen seguint les reglamentacions vigents, a la vegada que ha argumentat que ni les xarxes alemanyes, per exemple, estan preparades per una situació 'tan excepcional'. També, ha afirmat que la MAT hagués permès que el restabliment del servei s'hagués fet més ràpid.

D'altra banda, tot i haver desplaçat operaris pel territori preveient que després de la nevada no es podrien moure, ha reconegut que el temporal 'va superar les nostres previsions'.

Endesa es disculpa

Rovira ha explicat que, per recollir reclamacions de clients que hagin tingut pèrdues per l'apagada, s'ha posat a disposició dels abonats un telèfon gratuït, s'han obert oficines a les comarques gironines, i també s'han dirigit als ajuntaments. Així mateix, ha demanat disculpes per 'si la comunicació no ha estat la correcta'.