Comencen a bloquejar els amarradors dels propietaris que no paguen

L'empresa calcula que els titulars de 2.500 amarratges no estan al corrent de les quotes

La marina d'Empuriabrava compta amb una xarxa de 23 quilòmetres de canals navegables, al llarg dels quals es distribueixen 5.000 amarradors. Cadascun dels propietaris, segons recull la normativa vigent en matèria de Ports, s'ha d'inscriure en un registre i pagar una quota anual segons els metres quadrats de mirall d'aigua que ocupi la seva embarcació.

Amb aquests diners, la concessionària paga el manteniment de la bocana, els dics, els canals, les dàrsenes i els ports de la marina. A més, aquestes quotes també serveixen per oferir serveis als propietaris (com ara les barques de neteja i la vigilància).

Per a aquest 2012, la quota anual per metre de mirall d'aigua se situa en 6,85 euros (als quals s'hi ha d'afegir l'IVA). El problema, però, és que de tots els amarradors que té Empuriabrava, la meitat no estan al corrent de les quotes (bé perquè no estan inscrits al registre d'usuaris, bé perquè no paguen).

Per això, la concessionària dels canals, Port Empuriabrava S.A., ha decidit passar a l'acció. Apart d'enviar cartes, certificats i reclamacions perquè es paguin les quotes, ara l'empresa ha decidit començar a bloquejar amarratges. Aquest matí, ja se n'han inutilitzat dos a la zona de la bocana i la intenció és anar fent el mateix en diverses zones de la marina residencial. Demà, per exemple, se'n preveuen bloquejar quatre o cinc més.

Amarrador inutilitzat

El que es fa a l'hora de bloquejar un amarratge és posar-hi una pilona de color vermell, que s'enfonsa al canal, i on s'hi pot llegir 'amarrador inutilitzat'. D'aquesta manera, l'embarcació del propietari no hi pot entrar.

Segons indica Port Empuriabrava S.A. la mesura té per objectiu garantir el compliment de la normativa portuària vigent. La concessionària també indica que, segons recull el reglament, aquells qui no estiguin registrats o no estiguin al corrent de les quotes s'exposen a què se'ls enviï una reclamació judicial o bé que se'ls suspenguin els serveis en l'àmbit de la marina (grues, benzinera, rampa, etc.).

"Tots els usuaris de la marina són titulars d'uns drets i unes obligacions, i correspon a la concessionària vetllar perquè es compleixin, salvaguardar els interessos generals de la matina i de tots aquells usuaris que compleixen amb les obligacions pertinents", conclou l'empresa.