La 2a 'Setmana de programadors' del Temporada Alta reunirà 70 professionals

En el marc de la trobada, s'hi podrà veure l'estrena d'Angelica Liddell i els muntatges d'Ernesto Collado i Oriol Vila i Jordi Oriol

El festival de tardor Temporada Alta, encara aquesta setmana la 'Setmana dels programadors', una trobada entre professionals que per segon any consecutiu, pretén establir contactes entre artistes i creadors i programadors de teatres i festivals internacionals per tal que els autors catalans arribin a les sales d'arreu. Enguany, hi ha més professionals que l'any passat i ja en són 70, 40 dels quals són de fora de Catalunya, i 25, de fora de l'estat espanyol. Per això, el director del Temporada Alta, Salvador Sunyer, ho valora positivament, perquè ja hi ha presència de festivals potents com Avinyó o Berlín.

Des del Festival s'han organitzat diverses trobades i compten amb la col·laboració econòmica de l'Institut Ramon Llull, que fa front a una part de les despeses d'aquests programadors com una inversió de la qual se'n trauran bons resultats.

Estrenes internacionals i nacionals

La 'Setmana dels programadors' és una eina també per acostar la creació més contemporània i per això, s'han programat la representació de deu espectacles, sis d'aturos catalans i quatre d'internacionals. Entre els internacionals destaca l'estrena absoluta d'Angelica Liddell, que portarà a Salt 'Ping Pang Qiu', un crítica a l'extermini de l món de l'expressió a través de l'exemple de la revolució cultural xinesa que va aniquilar la cultura mil·lenària. Liddell, que es reconeix una enamorada de la Xina, ha lamentat les conseqüències que ha tingut tot aquest extermini i ha lamentat que la visió des d'Occident, hagi estat completament diferent.

Liddell hHa explicat, a mode d'exemple, que una dona que havia de participar en el seu muntatge tocant un instrument tradicional xinès i que no ho ha fet per por de represàlies al seu país, Per Liddell, la materialització de les crítiques a la Xina es fan a través de la bellesa, la bondad i la veritat.

Entre els muntatges catalans que s'estrenaran a l'estat espanyol aquests dies cal destacar 'Nueva Marinaleda', un muntatge d'Ernesto Collado que ell mateix defineix com ''futurista, utòpic'' ja que es planteja una comunitat imaginària on es planteja una alternavita al capitalisme sense el ''cataclisme'' que ens han fet creure que implicaria aquest trencament. El muntatge també fa una reflexió sobre l'individualisme i la necessitat de lluitar col·lectivament. L'espectacle és participatiu i ja s'ha estrenat a Bèlgica on, segons Collado, els va sorprendre positivament les ganes de participar del públic.

Jordi Oriol i Oriol Vila també presentaran el seu muntatge 'Big berberecho', ('La gran escopinya', un muntatge on es reflexiona sobre la necessitat de l'home de buscar la felicitat sense tenir en compte el que ja té, i amb el perill de perdre-ho tot. Oriol i Vila ho expliquen a través de dos pescadors russos, germans, en una barca enmig de l'oceà i a través d'un idioma inventat que segons els creadors els pot ajudar a fer viatjar el muntatge. Segons Oriol, és un llenguatge que l'espectador va entenen a mesura que avança la trama i que dóna un valor afegit a l'obra.

Nou impuls a la dansa

El Graner i el Festival Temporada Alta han signat un acord de col·laboració per promocionar les creacions catalans de joves nascuts als 80 que es dediquen a la dansa. Així, #FF80 pren el nom del Follow Friday que és com es coneixen les recomanacions que es fan a la xarxa social Twitter cada divendres amb l'objectiu doncs, que les obres d'aquests joves siguin recomanades. 'Striptease' i 'Bomberos con grandes mangueras' de Pere Faura, 'Solos Bach & GOuld' d'Albert Quesada, i 'Encontre' de Laly Ayguadé són els tres muntatges d'aquesta primera edició de #FF80 que neix amb la voluntat de continuar els pròxims anys.