Els empresaris gironins volen deixar d'aportar diners en publicitat a les aerolínies

L'empresariat gironí reclama que a partir del 2013 els diners de la taxa turística supleixin la seva aportació a Ryanair

Aquest 2012, l'aportació que l'empresariat gironí feia a l'AGi en concepte de publicitat per a les companyies aèries que operen a Girona es redueix a la meitat. Si fins ara s'hi aportaven 12.000 euros (gran part dels quals anaven a parar a Ryanair), aquest any són només 60.000.

Aquesta quantitat, però, no sortirà només de les arques de la Cambra (que amb la supressió de quotes ja va anunciar que la reduiria). L'aportaran fins a quinze associacions i institucions del territori, vinculades amb els sector econòmic i turístic. "Amb la situació actual, hem fet un gran esforç", ha puntualitzat Espadalé.

A més de les tres cambres de comerç (Girona, Sant Feliu de Guíxols i Palamós), la resta dels qui aportaran recursos són l'Associació d'Hostaleria Girona Radial, l'Agrupació de Comerciants Girona Eix Comercial, els camps de golf, l'Associació Catalana d'Activitats Marítimes, la de la càmpings, l'ATA (apartaments), el consell regulador de la DO Empordà, les patronals Pimec i Foeg, el Fòrum Carlemany, el Gremi d'Hostaleria de Lloret i els parcs aquàtics de la Costa Brava.

I si bé aquest any la quantitat és de 60.000 euros -que ja s'han pagat-, a partir del 2013 els empresaris reclamen que sigui zero. Domènec Espadalé ja ha avançat que aleshores, esperen que els diners que s'obtinguin de la taxa turística es destinin a cobrir la seva aportació. "Aquesta taxa ha de servir per generar recursos i destinar-los al territori", ha subratllat Espadalé.

D'altra banda, el president de la Cambra també ha destacat que l'excepció de taxes que l'Estat aplicarà a Girona consolidarà l'atractiu de l'aeroport per a determinades companyies, ja que el diferencial amb el Prat s'incrementarà. A més de Ryanair, altres companyies que operen de manera regular -o per temporada- a Girona són Wizz Air (Kiev), Transavia (Amsterdam i Rotterdam), Jat Airways (Belgrad) i Transaero (Moscou).

Negociacions per al Girona-Madrid

El president de la Cambra de Comerç també ha revelat que s'està en negociacions per reprendre el vol Girona-Madrid. Aquesta connexió es va perdre a finals d'aquest octubre, quan Ryanair va deixar d'operar-la. Tot i que era un dels vols amb més ocupació, l'aerolínia de baix cost el va eliminar per desavinences amb el govern estatal (sobretot, per l'apujada de taxes a Barajas).

La intenció de l'AGi és ara buscar una nova companyia que l'operi. El president de la Cambra de Comerç, però, no ha volgut dir de quina aerolínia es tracta i s'ha limitat a avançar que l'objectiu és que la ruta torni a fer-se a partir de l'1 de gener.

"Esperem poder-lo tenir per a principis de l'any vinent, perquè és un vol emblemàtic", ha subratllat. Per la seva banda, el delegat del Govern, Eudald Casadesús, si bé ha admès l'existència d'aquestes converses, també ha puntualitzat que encara es troben en una fase "molt embrionària".