Bellsolà lamenta que traves burocràtiques frenin l'ampliació de la fàbrica d'Aiguaviva

L'empresa fa quatre anys que vol construir un nou magatzem

Fa quatre anys que Bellsolà té sobre la taula un projecte per construir un nou magatzem refrigerat annex a les instal·lacions que actualment té l'empresa a Aiguaviva, que ocupen uns 20.000 metres quadrats. Ara per ara, la poca capacitat d'emmagatzematge que tenen a la fàbrica obliga a traslladar milions de quilos prop de Barcelona, amb l'increment de costos que això suposa perquè han de traslladar el producte amb camions.

A més, també és un fre als plans de creixement de l'empresa. El director general de Bellsolà, Bosco Fonts, ha explicat que quan tinguin el nou magatzem fet, podran instal·lar una nova línia de producció a Aiguaviva que permetria augmentar en un 20% el que produeix l'empresa anualment, que són 34 milions de quilos de pa i brioixos.

Aquest augment de la producció aniria acompanyat també d'un increment de la plantilla. "Ara per ara tenim 265 treballadors, però en necessitaríem més amb la nova línia", ha explicat Fonts que assegura que els costa molt entendre que, en moments de crisi, la burocràcia "freni" l'expansió de les empreses.

"Nosaltres hem d'aconseguir el permís municipal, però per diferents entrebancs, triguem molt a tenir-lo", ha explicat Fonts que assegura que l'ajuntament ja els ha comunicat que estan a punt d'arribar al final de procediment per poder començar a construir. Tot i això, lamenta que hagin "trigat tant". "Hem tingut la mala sort de topar-nos amb processos administratius molt feixucs que no sóc ni capaç d'explicar ni justificar", ha explicat el director general.

Segons els càlculs de Bellsolà, la posada en funcionament del nou magatzem reduiria un 30% el trànsit de tràilers per Aiguaviva. La inversió inicial prevista per a la construcció d'aquest magatzem és de 4 MEUR (milions d'euros).

Doblar l'exportació

Un dels objectius empresarials que es fixa l'empresa Bellsolà és aconseguir doblar l'exportació dels seus productes, més de 200 al mercat. El director general, Bosco Fonts, ha explicat que les noves tecnologies i la millora del transport de mercaderies han convertit en una realitat les possibilitats d'exportació de les empreses del sector agroalimentari. Ara per ara Bellsolà exporta un 5% de la seva producció però el seu objectiu és arribar al 10% "en el mínim temps possible".

Entre les possibilitats d'exportació que estan estudiant, hi ha el nord d'Àfrica, l'arc mediterrani i el nord d'Europa. També analitzen la viabilitat d'exportar a altres països més llunyans, com ara Brasil. "El percentatge d'exportació per a nosaltres encara és baix, però és el que més creix", ha explicat Fonts que assegura que "el pa i la brioixeria també poden viatjar".

Bellsolà ha facturat uns 42 MEUR durant el 2011 i la previsió aquest 2012 és incrementar lleugerament aquesta xifra. Fonts ha explicat que, tot i això, els costa molt "fer les paus" per l'increment constant del preu de la farina. "La matèria prima augmenta però no ho podem repercutir en el preu final, això ens obliga a afinar molt la producció, per no tenir mai sobrecost", ha explicat Fonts.

Per a Bellsolà, la recepta per plantar cara a la crisi passa per no sacrificar mai la qualitat de producte i explicar als seus clients que estan davant d'uns pans i brioixos fets amb la màxima qualitat i per ser extremadament eficients a l'hora de produir. A més, estan amatents a les demandes del mercat i intenten treure al mercat almenys un nou producte l'any.

Un dels que més èxit els ha portat ha estat el pa de cinc espigues, un pa rústic fet a escala industrial. "Hem aconseguit seguir les indicacions de la família Bellsolà per fer pans rústics i reproduir-los a escala comercial", ha explicat Fonts. "És un pa de molta qualitat i que ha tingut un èxit acaparador", ha conclòs el director general.