L'empresariat gironí demana celeritat en fer el baixador del TAV a l'aeroport

La Federació d'Hostaleria i la Cambra de Comerç diuen que el sector necessita aquest impuls

L'empresariat gironí celebra que el Ministeri de Transports hagi tret a licitació l'estudi del baixador del TAV a l'aeroport de Girona però reclama "celeritat" per executar el projecte. El president de la Cambra de Comerç, Jaume Fàbrega, diu que no poden "esperar quatre anys més a què hi hagi el següent pas".

En el mateix sentit s'ha pronunciat el president de la Federació d'Hostaleria de les comarques gironines, Antoni Escudero. "Cal la màxima urgència per reactivar-ho i fer que sigui un altre motor per tal que l'economia turística es reactivi el més aviat possible", afirma. Escudero recorda que fa anys que aquesta reivindicació està sobre la taula i que espera i desitja que "no quedi penjat" i "l'estudi duri deu anys".

Des de la Cambra de Comerç de Girona reconeixen que la notícia és "bona, important i esperada", però reclamen "celeritat" al govern de l'Estat perquè tiri endavant aquesta infraestructura. "No ens podem esperar quatre anys més a què hi hagi el següent pas", ha assenyalat Jaume Fàbrega.

En aquest sentit, Fàbrega creu que "seria una gran notícia" que en tres o quatre anys ja estigui construït el baixador a la terminal de l'aeroport de Girona, però ho dubta "molt". "Nosaltres creiem que ja hauria d'estar fet, per tant entenem que ja anem amb retard", lamenta.

"Per a nosaltres és imprescindible i fonamental aquesta obra perquè si una persona arriba a Girona, ha de poder anar a Barcelona amb pocs minuts i això passa per aquesta estació", concreta Fàbrega.

El baixador del TAV ha estat una de les "poques notícies positives" per a l'empresariat gironí, que els darrers mesos s'està veient afectat per la crisi del coronavirus. El president de la Cambra de Comerç de Girona recorda que, malgrat "que estem acabant amb la pandèmia des d'un punt de vista sanitari", encara no s'ha arribat al pic de l'econòmica.

Per la seva banda, Escudero ha dit que espera que la notícia no quedi "penjada" i que l'estudi no "duri deu anys". Per això, ha demanar "màxima agilitat" i quan l'estudi estigui fet i consensuat "es posin els diners per poder fer-ho".

"El que està clar és que si l'aeroport de Girona està millor connectat, l'aeroport complirà les funcions de quarta pista i tornarà a ressorgir", ha afegit. En aquest sentit, ha insistit que l'aeròdrom gironí té moltes potencialitats i que tant Girona com la Costa Brava necessiten que sigui una realitat perquè "venen anys complicats".