Neix l'Esguard, la primera revista en català per a iPad

La publicació compta amb col·laboradors reconeguts tals com, Txé Arana, Francesc-Mar Álvaro o Màrius Serra

L'Esguard és la primera revista en català exclusiva per a iPad. La publicació ofereix tota mena de continguts d'actualitat des d'un punt de vista sense complexos i amb un format interactiu multimèdia. Aquesta nova capçalera ha recuperat un mot català en desús, esguard, que té un doble significat que serveix per definir perfectament la identitat d'aquesta publicació. D'una banda, la paraula vol dir mirada però també significa complicitat.

"La revista vol treure tot el profit dels sistemes iPad i aposta per la interactivitat, es pot llegir en uns quinze minuts i fuig dels esquemes convencionals del paper", ha destacat un dels impulsors, Germà Capdevila. El cor de la nova publicació és una conversa distesa i informal amb personalitats catalanes destacades. Cada setmana, Màrius Serra, Matthew Tree, Toni Aira i Txe Arana realitzaran una entrevista amb gent del món de la política, la societat civil, la cultura i l'esport o l'àmbit de l'economia. Els dos impulsors d'aquesta nova capçalera són gironins i s'anomenen, Marc Teixidor i Germà Capdevila.

Dotze columnistes

La revista, és de caràcter generalista, i compta amb la col·laboració de 12 columnistes com Francesc-Marc Álvaro, Najat el Hachmi, Salvador Macip, Rita Marzoa, Joan Ramon Resina, Quim Torra, Rosa Calafat o Sion Fullana, entre d'altres. La nova capçalera vol donar una mirada diferent a la realitat catalana i aposta per un sistema multimèdia. És a dir, totes les entrevistes centrals de cada un dels números es podran veure, llegir i escoltar. "Els costums dels lectors d'iPad no són els mateixos que els usuaris de paper i, per tant, hem de complir les expectatives dels nostres lectors", ha ressaltat Capdevila.

A més, l'Esguard compta amb tres seccions setmanals fixes, la primera sobre un personatge, sobre un aspecte o enginy que ena ajuda a fer més fàcil algun dels nostres aspectes de la vida quotidiana o la secció 'Fuig!' on, cada setmana, es recomanarà un destí que es pugui visitar en un màxim de tres dies. "Es tracta d'una capçalera nova que no adapta els continguts d'un diari en paper a la tableta sinó que directament neix per a aquests dispositius", ha assenyalat Capdevila.

La revista sortirà al mercat aquest proper 11 de setembre, aprofitant la celebració de la Diada. En principi, durant els primers tres mesos, la revista és gratuïta. Els interessats podran descarregar el seu exemplar des del 'Quiosc' del seu iPad. A partir del 2013, els impulsors es plantegen que tingui un cost de 9,90 euros a l'any. No obstant això, Capdevila ha explicat que els usuaris que es facin subscriptors durant els primers mesos tindran la revista gratuïta com a mostra d'agraïment pel seu suport. El creador ha ressaltat que, actualment, estan treballant perquè la revista estigui disponible per a dispositius Android.