Adif licita les últimes obres de la plaça d'Europa de Girona amb gairebé vuit anys de retard

Construiran una pista polivalent i una zona de gespa en dos mesos

Adif ha licitat les obres de la Plaça d'Europa de Girona que encara estaven pendents de fer-se pràcticament vuit més tard de l'arribada de l'alta velocitat a la ciutat (el 8 de gener de 2013). El projecte compta amb un pressupost de més d'un milió d'euros i es tracta de la zona que queda entre el Parc Central i el passeig d'Olot, tocant al viaducte del tren convencional.

En aquesta zona, Adif preveu construir-hi una pista poliesportiva i també una zona de gespa, a banda de la pavimentació per connectar-lo amb el Parc Central. La zona que es reconstruirà té una superfície total de 3.900 metres quadrats i Adif preveu finalitzar els treballs en dos mesos.

Les obres començaran amb el condicionament de la zona, eliminant part de les edificacions que encara hi havia de les obres de construcció de l'estació d'alta velocitat. En aquest projecte, Adif ha reiterat que es crearà un entorn agradable per als vianants, en la mateixa línia que ja s'ha fet al llarg de tot el Parc Central.

En aquest sentit, es protegirà tot el mur de la boca d'entrada per a vehicles de l'estació d'autobusos soterrada amb un jardí vertical que ocuparà 381 metres quadrats. Aquest jardí se suma als 155,6 metres quadrats de gespa i als 968 de la pista poliesportiva. La resta d'extensió (2.400m2) seran pavimentats.

En paral·lel a les obres de la plaça d'Europa, l'Ajuntament de Girona i Adif segueixen en converses per acordar la reurbanització de l'antiga plaça d'Espanya. Es tracta de l'espai que hi ha a la porta de l'estació de trens convencionals i que durant uns anys també va acollir l'estació d'autobusos mentre no s'acabava la que hi ha soterrada en un nivell superior a la del TAV.