Deu establiments d'estètica, teràpies naturals, massatges i tatuatges de Ripoll s'han reunit aquest dimarts amb l'alcalde de la ciutat, Jordi Munell, per exposar-li la delicada situació que pateixen des que es va ordenar el tancament fa dues setmanes.
Era una de les mesures de contenció de la covid-19 recollides en el Procicat, una decisió que el sector viu com a "molt injusta" mentre reivindiquen que són una "activitat segura". Afirmen que des del desconfinament s'han hagut d'espavilar ajustant protocols que han funcionat i recorden que no poden fer serveis a domicili i que s'han quedat sense ingressos. També han demanat al consistori una línia d'ajuts mentre no puguin reprendre l'activitat.
La reunió s'ha fet a l'Ajuntament amb la presència de Munell i la regidora de Comerç, Manoli Vega. Els representants de la desena d'establiments li han lliurat una carta on han resumit la problemàtica que viuen i les peticions. També han demanat que, com a diputat, ho traslladi a la Generalitat.
En declaracions de la seva portaveu, Sandra Bernal, ha explicat que viuen una situació "crítica" amb el tancament d'activitat des de fa dues setmanes i sense calendari de quan podran reobrir. "Estem en 'sand-by'; si es manté el tancament en els pròxims dies haurem de tornar a posar els treballadors en ERTO", lamenta. Recorda que ja és el segon tancament que pateixen en un any i que, a diferència dels restaurants i bars, s'han quedat sense ingressos perquè no poden ajustar l'activitat i fer serveis a domicili o per emportar.
És per això que demanen a l'Ajuntament de Ripoll que obri una línia d'ajuts per pal·liar els efectes del tancament i poder assumir els costos fixes dels negocis, que han de continuar pagant malgrat no tenir ingressos. Referent als 40 MEUR d'ajuts a la restauració i als centres d'estètica anunciats la setmana passada per la Generalitat, Bernal no és massa optimista. "No sabem si arribarà a tothom perquè s'atorgarà per ordre cronològic de petició i no pas qui més ho necessita", remarca. La convocatòria s'obre aquest dimecres.
Reobertura urgent
"El pitjor de tot és que no entenem el tancament", es queixa la portaveu dels establiments, que subratlla que des del confinament han hagut de fer-se ells mateixos els protocols i assumir el cost de les mesures de prevenció. Per Bernal, els protocols han funcionat perquè no hi ha hagut brots en l'activitat tot i el contacte estret amb els clients.
En aquest sentit, reivindiquen poder reprendre l'activitat i, si es considera necessari, amb algunes limitacions com podria ser no poder fer alguns tractaments amb més contacte com són aquells en què el client s'ha de treure la mascareta. Unes restriccions que acceptarien si això els ha de permetre tornar a l'activitat.