Obre l'oficina d'atenció a empreses i treballadors afectats per la crisi de la covid a la Garrotxa

L'espai assessoraran aquells que han patit les conseqüències de la pandèmia

L'Ajuntament d'Olot i el Consell Comarcal de la Garrotxa han posat en marxa l'Oficina per a la Reactivació Econòmica i de l'Ocupació de la Garrotxa. Es tracta d'un punt per atendre i assessorar a aquelles persones que han vist afectada la seva activitat econòmica arran de la crisi de la covid-19.

L'espai, a més, impulsarà, coordinarà, farà seguiment i avaluarà les accions establertes en el Pla de Reactivació Econòmica i d'Ocupació d'Olot i la Garrotxa, que el ple de l'Ajuntament i del Consell van aprovar. La posada en funcionament de l'espai respon a la demanda sorgida per part de les empreses en l'enquesta realitzada per DinàmiG. En l'enquesta també es van constatar les dificultats econòmiques i d'adaptació que patit les empreses durant el confinament, incorporant el teletreball (57,6%), havent de reduir la plantilla (27%) o fent un ERTO per força major (45,2%).

L'oficina es dirigeix a totes les persones, entitats, institucions i empreses afectades per la pandèmia des del punt de vista econòmic i laboral. L'espai oferirà una atenció inicial per avaluar la situació de la persona o empresa, i donar informació dels recursos disponibles. Posteriorment, si cal, es derivarà la persona a un servei especialitzat de DinàmiG o d'altres entitats del territori.

Per altra banda, se'ls ajudarà a identificar les tipologies d'ajuts més ajustades a la seva situació i se'ls farà acompanyament en el procés de sol•licitud o accés a una formació específica per redirigir el seu negoci, entre d'altres.