L'hostaleria de la Costa Brava centre adverteix que està ''al límit'' malgrat el bon estiu

El sector diu que cada dia que passa sense poder obrir "és un pas més cap al precipici"

L'hostaleria de la Costa Brava Centre es mostra contrariada amb el tancament de bars i restaurants decretat pel Govern per tal d'evitar contagis de coronavirus.

Si bé des del sector deixen clar que la salut és "el més important" adverteixen que els establiments estan "al límit" tot i que reconeixen que han treballat "prou bé durant l'estiu".

Això sí, el gerent del grup Costa Brava Centre, Martí Sabrià, deixa clar que ha estat un any "per oblidar" i assegura que el tancament "farà mal" a les petites empreses. "Cada dia que passen sense treballar és un pas més cap al precipici", alerta. Sabrià també ha posat en valor "la bona feina" que s'ha fet des de l'hostaleria baix-empordanesa que ha permès que bars, hotels i restaurants treballessin aquest estiu.

En aquest sentit, el gerent del grup Costa Brava Centre assenyala que molts dels negocis els estan tirant endavant gent jove que té "molta empenta, però menys recursos i probablement un endeutament important". Per això, Sabrià demana que s'ajudi aquest sector perquè la gran majoria "estan molt al límit" i cada dia que passen amb la persiana abaixada "és un pas més cap al precipici".

"Algú ha de compensar aquest tancament perquè ens hi juguem el panís. Aquest país, sense turisme i hostaleria, no es pot sostenir amb la resta d'activitats i s'ha d'entendre que cal salvar les empreses, perquè si no el futur serà igual de negre", assenyala Sabrià.

Des del sector recorden que representen més d'un 25% del PIB al litoral baix-empordanès. "Malgrat que hem estat molt curosos a l'hora de prendre les mesures sanitàries, no ens oposem a que tancar els bars i restaurants. Ara, algú ha de compensar tot aquest esforç", recalca el gerent.

"Hem fet les coses bé"

La realitat és que els darrers mesos els establiments de la costa brava centre i bona part dels de l'interior del Baix Empordà han estat dels que més s'han omplert de turistes, en bona mesura perquè el client habitual és de proximitat. Sabrià reconeix que l'estiu "ha anat prou bé", si bé recorda que només han treballat dos mesos i mig d'una temporada de set.

Amb tot, el fet que hi hagi hagut bones ocupacions tant en hotels com en bars i restaurants té a veure amb "tota la feina que s'ha fet" durant els darrers anys, per tal d'oferir "un producte segur i de molta qualitat". "Aquí la confiança la tenim guanyada després de molts anys de dedicació i bona feina. Per això, estic segur que quan ens deixin obrir de nou, tornarem a omplir", conclou Sabrià.