ERC exigeix a l'Estat el restabliment dels TAV entre Figueres, Girona i Barcelona eliminats durant la pandèmia

Presentaran una moció al Senat per exigir a Renfe que reemprengui les freqüències

Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) ha exigit avui al govern espanyol el restabliment de les freqüències horàries dels trens d’alta velocitat entre Figueres, Girona i Barcelona que hi havia abans del confinament a conseqüència de la pandèmia de la covid-19.

L’alcaldessa de Figueres, Agnès Lladó, el vicealcalde de Girona, Quim Ayats i el senador per Girona, Jordi Martí Deulofeu, han explicat en roda de premsa que portaran les demandes dels usuaris afectats fins al Senat per exigir al govern espanyol a través d’una moció que recuperi les freqüències de la connexió Figueres-Girona-Barcelona que hi havia abans de la crisi sanitària.

A més, la moció que s’ha treballat conjuntament amb els usuaris dels trens de la línia d’alta velocitat, recull que s’incorpori una nova freqüència entre Barcelona i Figueres-Vilafant a les 20:30 hores amb l’objectiu de respondre a les demandes del servei que existeixen entre les 19 h i les 21:40 h.

“La reducció de freqüències fa que a la majoria dels usuaris habituals, els anomenats commuters, que utilitzen aquest mitjà de transport se'ls dificulti, i molt, el desplaçament fins al seu lloc de treball, veient-se obligats a modificar el seu mitjà de transport i desplaçant-se en el seu vehicle privat o amb altres mitjans de transport públic que suposen triplicar el temps invertit en el desplaçament”, ha exposat el senador gironí a través de la moció.

“La connectivitat de les nostres ciutats és una condició indispensable per mantenir i millorar la qualitat de vida dels nostres conciutadans facilitant la mobilitat i la seva conciliació familiar i laboral, i per afavorir l'activitat econòmica”, ha afegit en la moció, el senador Jordi Martí Deulofeu.

Esquerra Figueres va presentar aquest setembre també una moció al ple, que es va aprovar per unanimitat, per recuperar aquestes freqüències de trens d'alta velocitat que hi havia abans de la pandèmia entre l’estació de Figueres-Vilafant i Barcelona.

En aquest sentit, l’alcaldessa de Figueres ha destacat que la connexió Figueres-Girona-Barcelona és una “prioritat” per la ciutat i la comarca: “La reducció de freqüències fa que als usuaris se'ls compliqui molt el desplaçament per arribar a la feina i es veuen obligats a trobar altres combinacions de transport públic o utilitzant el transport privat”.

“Seguim treballant per donar veu als usuaris que estan patint una situació complicada”, ha subratllat l'alcaldessa.

Per la seva banda Ayats, ha indicat que és “imprescindible oferir als ciutadans una bona mobilitat, tant a nivell municipal, comarcal, intercomarcal o de connexió amb les grans capitals”.

Ayats ha posat en relleu la necessitat d’apostar decididament “per polítiques basades en el reequilibri de la mobilitat com a resposta del continu augment de la mobilitat de les persones i de les mercaderies”.

“La reducció que ha fet l’operadora Renfe no s’entén, quan és la línia més utilitzada de tot l'estat, segons les dades que va publicar el ministeri abans de la crisi de la covid”, exposa el vicealcalde de Girona, que sosté que “el transport públic col·lectiu és més eficaç i econòmic que el vehicle particular i és prioritari posar en marxa polítiques encaminades a aconseguir una mobilitat equilibrada”.

”No s'entén la política de Renfe de reduir la freqüència de trens entre Figueres-Vilafant i Barcelona quan és una línia rendible i quan és indispensable mantenir i millorar la qualitat i quantitat de l'ús del transport públic adaptant-lo a los noves necessitats i demandes del servei”, ha conclòs el senador per Girona, Deulofeu.