L'arribada de Ryanair al Prat farà caure en un 12% els vols a Girona el proper hivern

Per tal de recuperar visitants es podrien incloure entrades a museus o descomptes a hotels amb els bitllets d'avió

En aquest sentit, l'AGi s'ha compromès a trobar fórmules per fer més atractiu l'aeroport de Girona-Costa Brava. Entre les opcions, Nadal ha explicat que es negociarà amb els gestors de l'aeroport per millorar algunes condicions, com poden ser el temps d'espera de l'equipatge o l'aparcament. També ha dit que intentaran negociar amb el sector turístic per incloure en el preu dels bitllets d'avions descomptes a hotels gironins o entrades a museus. 'Si podem incorporar en el bitllet d'avió una entrada, per exemple, al museu Dalí aconseguirem que es quedi més gent al territori', ha dit.

D'acord amb aquestes mesures, el passat 13 de maig l'AGi va signar un acord amb Banc Sabadell per posar en funcionament una targeta de prepagament que permetrà als seus clients comprar bitllets d'avió per a l'aeroport de Girona sense pagar la taxa de tramitació. La nova targeta durà el nom 'A volar' i permetrà també fer compres per Internet i en qualsevol establiment comercial. El director adjunt de Banc Sabadell, Jaume Puig, ha dit que per ara amb la targeta només es podran comprar bitllets d'avió per a l'Aeroport de Girona i no ha descartat posar-la en marxa en altres aeroports en un futur.

42 vols menys aquest hivern

Segons ha informat el president de l'AGi, Manel Nadal, la companyia Ryanair s'ha compromès a oferir 251 freqüències setmanals a l'aeroport de Girona a partir de la temporada d'hivern, 42 menys que aquest darrer any. Aquesta xifra suposa un 12% menys dels vols que l'any anterior. Nadal creu que la xifra és encara una bona notícia tenint en compte l'arribada de Ryanair al Prat. '251 vols setmanals són molts', ha afirmat el president de l'AGi.

El PIF no ha funcionat com voldrien

El president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, ha anunciat que aquest 20 de juny hi haurà una jornada per tractar el tema del transport aeri de càrrega que des de fa un temps, l'aeroport de Girona arrossega. Espadalé ha admès que fins ara no s'ha fet una bona gestió del Punt d'Inspecció Fronterera (PIF) de Vilobí d'Onyar –en funcionament des de 2009- i ha explicat que, a fi de resoldre el problema, la Cambra ha contactat amb diverses companyies que estan disposades a fer els trajectes a Girona amb càrrega. 'No ha funcionat com nosaltres voldríem', ha dit Espadalé, 'per això fa un temps que treballem per solucionar aquest problema'.

Fins ara, l'aeroport de Girona partia amb un fort desavantatge respecte al de Barcelona en matèria de transport de càrrega. Aquells vols que arribaven amb càrrega de fora no podien ser reomplerts amb material per tornar a volar a l'estranger. Per aquest motiu, la majoria de companyies marxaven cap al Prat per fer aquest tipus de vol i treure'n rendiment. Ara, la Cambra treballa per fer que els trajectes de càrrega surtin a compte i que aquesta modalitat de transport passi a ser un punt fort per a l'aeroport.