Adif adjudica per 4,1 MEUR el canvi integral de la catenària al tram Maçanet-Caldes

Els treballs duraran aproximadament dos anys

L'empresa pública Adif ha adjudicat per 4,1 milions d'euros (MEUR) les obres per renovar tota la catenària del tram Maçanet-Caldes de Malavella de la línia de tren convencional. "S'instal·laran nous equips que milloraran la seguretat i fiabilitat del sistema d'electrificació", subratlla Adif.

Els treballs duraran aproximadament dos anys i els portarà a terme una unió temporal d'empreses (UTE) formada per les companyies COMSA Instal·lacions i Sistemes Industrials i Sacyr Neopul. L'administrador estatal subratlla que aquestes obres donen continuïtat a les que ja han permès renovar la via en tot aquest tram de la Selva, que s'estén al llarg de 15 quilòmetres. Uns treballs que van suposar una inversió de més de 17 MEUR.

El contracte per renovar la catenària del tram Maçanet-Caldes va sortir a concurs per 5,27 MEUR. I s'ha acabat adjudicant a la UTE formada per COMSA i Sacyr per 4.126.914,44 euros (IVA inclòs).

L'administrador ferroviari subratlla que la renovació de tota la catenària permetrà millorar la velocitat dels trens i reduir "la probabilitat d'incidències" vinculades amb l'electrificació dels combois. "Contribuirà a oferir una explotació del servei amb majors índexs de qualitat i eficàcia, en un tram que registra una densitat de circulació elevada", diu Adif, en referència als trens que recorren aquesta part de la línia convencional Barcelona-Portbou.

Es preveu que les obres, un cop comencin, durin 24 mesos. En concret, se substituiran tots els pals de la catenària i les mènsules (amb els seus corresponents massissos de formigó a la base). A més, es muntaran equips de compensació i s'instal·laran nous conductors (sustentadors, fils de contacte i pendolat) a més de suspensions i atirantats.

La renovació de tota la catenària al tram Maçanet-Caldes se suma a les obres, ja acabades, que han permès renovar tota la via d'ample convencional. En total, aquests treballs, que s'han dut a terme al llarg de 15 quilòmetres –els que suma el tram- han suposat una inversió de més de 17 MEUR (IVA inclòs).

Adif destaca que les obres contribueixen a assolir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (en allò que fa referència a l'apartat d'infraestructures). I que, per això, els treballs poden rebre cofinançament per part d'Europa.