Banyoles impulsa una nova marca de promoció que apel·la a l'orgull i al sentiment de pertinença a la ciutat

L'eslògan 'De Banyoles' vol difondre les potencialitats del municipi més enllà de l'Estany

L’Ajuntament de Banyoles (Pla de l'Estany) ha presentat aquest dijous al vespre la nova marca de promoció de la ciutat. 'De Banyoles' pretén "reivindicar l'orgull de pertinença al municipi, però també identificar-ne tots els elements que en formen part".

La nova marca s’ha presentat aquest dijous al vespre en un acte al Museu Arqueològic de Banyoles, on s'ha estrenat també el nou espot promocional de la ciutat. Amb la iniciativa es vol "renovar" la imatge promocional de la ciutat i crear-ne una de transversal per difondre les "potencialitats" de la ciutat més enllà de l'Estany, tal com ha explicat la regidora de Promoció Econòmica i Turisme, Anna Tarafa.

Els autors de la nova marca de l'estudi Enserio, Miquel Amela i Ferran Rodríguez, han destacat que "el concepte aglutina qualsevol element identitari i actua també com a reflex de l'orgull banyolí i el fort sentiment de pertinença que caracteritza la ciutat, però també com a indicador geogràfic, per identificar tots els elements que en formen part". En aquest sentit, han remarcat que 'De Banyoles' acaba sent "un sentiment i un indicador geogràfic".

Tarafa ha destacat que "amb la nova marca pretenem dirigir-nos a diferents col·lectius i d'àmbits diversos, des de l'esport a la cultura, passant pel comerç o la família" i ha afegit que "a més d’arribar a un públic divers, volem implicar també els banyolins i banyolines, fer-los partícips de la marca i que la sentin com a pròpia".

Vídeo promocional

L'acte de presentació ha servit també per estrenar el nou vídeo promocional de la ciutat. L'espot, realitzat per la productora audiovisual banyolina L'Upuntvuit, repassa un gran nombre d'elements identitaris de la ciutat mentre es desenvolupa una petita història que serveix de fil conductor.

A banda de l'espot, també s'ha editat un diari que recull els principals atractius de Banyoles, amb un reportatge fotogràfic de Sílvia Poch, i s'han dissenyat diferents elements de promoció com una bossa.