Els usuaris de l'Avant entre Figueres i Barcelona reclamen recuperar les freqüències d'abans de la pandèmia

El primer tren surt de la capital gironina a les 8.11h

Els usuaris de la línia d'AvantFigueres-Girona-Barcelona critiquen que Renfe no hagi restablert les freqüències de tren que hi havia abans de l'inici de l'estat d'alarma. Abans hi havia 15 trens que unien la capital gironina amb la barcelonina, mentre que ara "hi ha tan sols sis Avant en tot el dia" i això "impossibilita l'ús del servei", ha explicat un dels usuaris Marc Rustullet.

Ell és un dels prop de 450 membres d'un grup de Telegram que han creat els viatgers per tal de comunicar-se sobre les novetats en horaris i possibles incidències. Tots els membres del canal són viatgers que agafen periòdicament la línia d'Avant entre Figueres, Girona i Barcelona.

El primer tren que surt de Girona ho fa a les 8:11h del matí. Per als passatgers això representa un problema, ja que sí comencen a treballar a les vuit del matí no arriben a temps. Per això demanen que es recuperi el tren de les 6:46h que hi havia abans de la pandèmia. Pels usuaris, aquest tren tenia prou marge com per arribar a Barcelona i després agafar el metro per entrar a treballar a temps.

Per la seva banda, la companyia ha avisat que es troben en la fase 1 del pla de recuperació de freqüències i que la idea és incorporar els trens a mesura que passin les setmanes. Ho fan en funció de la demanda. De fet, fonts de la companyia han alertat que actualment els trens no van plens i per això no volen incrementar els combois. De les 1.890 places que s'ofereixen cada dia, només se n'ocupen 1.080.

Els usuaris han lamentat que no se'ls hagi preguntat per la demanda. "Si l'únic tren que ofereixes és onze minuts més tard després de començar a treballar, la gent s'ha d'espavilar", ha afegit Rustullet. Tot i així, Renfe ha insistit que estan estudiant "la nova demanda" que hi ha després del confinament. Segons l'empresa cal observar quines són les dinàmiques de mobilitat que segueix la població i, a partir d'aquí, oferir els trens corresponents. Malgrat tot, els usuaris han insistit en què senten que la companyia els ha deixat "totalment de banda".