Les claus de la comunicació digital per a triomfar (avui i sempre) en el terreny empresarial

Et donem els millors consells per posicionar la teva empresa a la xarxa

El recent confinament ha donat peu a noves oportunitats en l'entorn digital a nivell internacional. En el cas d'Espanya, el 60% dels espanyols afirma comprar més en línia que abans de l'emergència sanitària, dades registrades per MARCO.

No obstant, el més interessant és que el 40% dels espanyols assegura que ho seguirà fent durant la nova normalitat.

Les empreses en el nou paradigma digital

Això ha tingut un gran impacte en les decisions estratègiques d'algunes empreses perjudicades per la crisi, en el seu desesperat intent per sobreviure i mantenir-se per damunt de la competència.

Una d'elles, és la decisió de involucrar-se en el màrqueting i la comunicació digital. Empreses, les vendes de les quals provenien majoritàriament d'establiments comercials físics, es van veure forçades a buscar la manera de vendre en línia, mentre que aquelles que ja ho estaven fent, es van adonar que calia polir la seva estratègia.

La competència en el canal en línia està més fort que mai i per això, disposar d'una bona estratègia de comunicació digital i de posicionament web s'ha tornat un imprescindible en el món empresarial.

En aquest sentit, una de les millors alternatives per aconseguir-ho i obtenir els millors resultats, és comptar amb experts locals disposats a emprar tot el seu coneixement per fer destacar negocis a Google. És a dir, contractar una empresa SEO a Barcelona de confiança i prestigi en el sector.

La importància de la comunicació en el màrqueting digital

La comunicació digital en màrqueting és clau per donar a conèixer l'empresa en el terreny online. No només per guanyar visibilitat, sinó per transmetre l'essència de la nostra marca a nivell d'imatge i reputació, per guanyar la confiança de el client o consumidor en la nostra marca i a més, per mantenir la seva lleialtat.

Utilitza el to correcte, escollint bé les nostres paraules, a través dels canals adequats, és el secret per a una estratègia de comunicació digital d'èxit.

En què cal basar-se per saber si s'està fent bé? En el client ideal o com se l'anomena en el món del màrqueting en línia, al buyer persona. Doncs aquest, ha de ser el focus de tota estratègia digital.

Els components bàsics d'una estratègia digital

1.- Crear perfils de buyer persona

El buyer persona és una representació fictícia del client potencial. És a dir, un retrat robot del target, molt útil per entendre millor els seus desitjos, inquietuds i necessitats.
Per completar el seu perfil, se li assignen, de la manera més específica possible, característiques demogràfiques, els canals digitals que utilitza i com els fa servir, els seus hàbits de consum, inquietuds i interessos.

Sense conèixer bé a client potencial, és impossible oferir una proposta de valor, i per tant, una estratègia de màrqueting i comunicació digital efectiva. Per la qual cosa, aquest és el primer pas que ha de donar-se.

El nou buyer persona post coronavirus

A partir de la crisi sanitària, ens veiem davant de clients potencials amb noves necessitats. Això és una cosa que no es pot passar per alt en una estratègia de comunicació a dia d'avui, per la qual cosa, és important tenir en ment algunes característiques de l'usuari post-covid:

  • Valoren missatges optimistes. Els missatges emotius i esperançadors els necessitem tots per tirar endavant. Integrar això en la teva estratègia de comunicació ajuda a connectar de manera emocional amb el client.
  • Són molt estalviadors. Davant la crisi econòmica i tanta incertesa per davant, té sentit que el consumidor tregui la seva part més racional a l'prendre la decisió de comprar alguna cosa.
  • Són més digitals. El confinament ha propiciat la compra en línia a l'ésser l'única opció o a el sentir que és una opció més segura. A més, el distanciament social ha impulsat l'ús de videotrucades i xarxes socials.

2.- Disposar d'una bona estratègia SEO

L'objectiu principal del SEO és aplicar les estratègies necessàries per posicionar una web a la primera pàgina de resultats de Google. Això és una cosa realment important, ja que el 75% dels usuaris no passen a la segona pàgina de resultats, i per tant, no aparèixer aquí comporta la pèrdua d'oportunitats de negoci.

Això fa que invertir en estar entre els primers resultats, sigui en molts casos, essencial per guanyar visibilitat i fer sostenible una empresa.

Per assolir els objectius de posicionament, és fonamental elaborar una estratègia que tingui en compte la creació de continguts de bloc i la generació d'enllaços de qualitat, entre d'altres factors.

El SEO i el contingut de qualitat han d'anar de la mà

Google és cada vegada més intel·ligent i detecta quan un contingut és artificial.

És molt fàcil perdre el focus amb el SEO, ja que a l'implementar estratègies per guanyar visibilitat es podria deixar la qualitat de l'contingut en segon pla, quan la realitat, és que un contingut de qualitat ajuda a posicionar com a experts en l'àrea, guanyant així la confiança al client.

El Linkbuilding, les relacions públiques de l'SEO

El Linkbuilding és una tècnica SEO basada en la generació d'enllaços de qualitat per aportar autoritat i rellevància a una web, i d'aquesta manera, ajudar a les empreses a escalar posicions a Google.

Però, dins d'una bona estratègia SEO, el linkbuilding va més enllà de la simple compra d'enllaços i posts patrocinats, centrant-se en construir relacions amb els mitjans de comunicació, que reforcin la credibilitat en la marca, esmentant-, compartint els seus continguts de valor i parlant dels seus èxits.

En definitiva, el linkbuilding és el relacions públiques de l'estratègia de comunicació digital.

3.- Aprofitar el potencial de les xarxes socials

Les xarxes socials, s'han convertit en canals molt potents per atraure i connectar amb l'usuari, alhora que reflectim la imatge i reputació de la marca, per la qual cosa són plataformes importants per generar contingut.

És important estudiar les xarxes socials que utilitza el client potencial, ja que depenent del producte serà més òptim utilitzar una xarxa social o una altra.

Al trobar les xarxes socials que millor encaixin, cal aportar contingut de valor que resolgui les necessitats del buyer persona, que desperti el seu interès i la seva interacció amb la marca.

Resulten molt útils per comunicar-se amb els usuaris de manera bidireccional, resolent dubtes i descobrint noves necessitats, de manera àgil a través d'internet.

En resum, poden ser un nou canal d'atenció a client d'acord amb els hàbits d'aquesta nova era, i per tant, en un imprescindible dins d'una estratègia de comunicació digital.