Alguns espanyols, contents per l'incendi a l'Alt Empordà

La xarxa s'ha omplert de comentaris en contra dels catalans

Mentre tots seguim pendents de les notícies i ens hem llevat amb mig país ple de fum i de pudor de cremat, alguns espanyols s’atreveixen a riure’s o alegrar-se d’una tragèdia d’aquestes magnituds. La ignorància i l’odi fa que la premsa de l'Estat deixi publicar aquest tipus de comentaris dels usuaris segons ha recollit directe!cat.

I és que els textos no es queden curts. Frases com ara “Por mí, que se queme Cataluña entera (y su contenido...).O sea!” o bé “¿Alguien sabe si arden mejor los pinos catalano-hablantes que los castellano-hablantes?” omplien els diaris El Mundo, ABC, La Razón i Libertad Digital, per no parlar de les xarxes socials.

Es muy lamentable por las pérdidas humanas, pero el dinero está para gastarlo en temas de perentoria necesidad y no en "esquizoides razones identitarias". "Menos Omnium Cultural, embajadas, cine en català y más en apaga fuegos y protección civil”, es podia llegir a Libertad Digital. I molts més comentaris anaven en la mateixa línia.

Per sort, algunes persones donaven el seu condol per les víctimes i s’entristien per aquests comentaris que faltaven el respecte a tots els que treballaven en l’extinció de l’incendi. “Me decepcionan los comentaristas anticatalanes que, en el fondo, parecen alegrarse de semejante tragedia. No me sorprende que los independentistas sean ya mayoria. Un saludo afectuoso desde Madrid”, es publicava a El Mundo. 

Per la seva banda, Solidaritat Catalana per la Independència (SI), ja ha anunciat que denunciarà davant la Fiscalia als usuaris de Twitter que han fet piulades d'aquest tipus.

Altres comentaris

"No quieren independencia de ESPAÑA?,no dicen que ESPAÑA esun lastre para ellos?,pues bien que se jodan,que se las arreglen ellos SOLITOS,aplaudiran al ejercito de ESPAÑA para quitarles el marron de encima y una vez controlado y apagado el fuego,fuera de cataluña que no es de ESPAÑA,lo dicho,que se JODANNNNNNNNNNNNNNNNNNNN"
 
"Ahora si que piden ayuda al estado para que les envien "MILITARES ESPAÑOLES" para que les apaguen el incendio, siempre diciendo que si ejército opresor, que retiren las fuerzas de ocupación etc etc, pues ahora os vais a tragar los catalanes independentistas todas esas palabritas"

"Amigooo.. los políticos catalanes son mas listos que el hambre. Cuarteles en cataluña no.. pero soldados peones si, no?. Como se le ve el plumero al personal"

"¿Les exigirán a los pilotos que hablen catalán?"

"No se podría invertir en prevención y extinción lo que se gasta en embajadas nacionalistas y otras cretineces"