'Il Trovatore' de Verdi inaugurarà oficialment divendres el Festival Castell de Peralada

L'OBC, dirigida per Roberto Rizzi Brigoli, Misha Didyc, Angela Meade, Marianne Cornetti

El Festival de Peralada ha decidit inaugurar el festival amb l'òpera italiana 'Il Trovatore' en format concert després de l'èxit aconseguit en la inauguració de l'any passat amb 'Nabucco'. El director del festival, Oriol Aguilà, creu en la idoneïtat del format d'òpera concertant per a un festival d'estiu i per fer front a les restriccions pressupostàries.

Així, l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya i el Cor de Cambra del Palau de la Música interpretaran 'Il trovatores' sota la batuta de Roberto Rizzi Brignoli i amb el tenor Misha Didyc (Manrico), la soprano Angela Meade (Leonora), el baríton Luo Nucci (Conde di Luna) i la mezzosoprano Marianne Cornetti (Azuzena) com a solistes.

Oriol Aguilà s'ha referit a la pujada de l'IVA en el sector cultural que, en aquesta edició del festival, encara no els afecta, però sí a partir de la següent. "Ho veiem amb moltíssima preocupació, esperò que tot el sector estem fent l'equip, la força i la solidaritat necessària perquè això es matisi, ja que si no afectarà el consum cultural segur", ha dit.

'Il Trovatore', una òpera estimada pel públic

François Bou, el gerent de l'OBC, ha dit que 'Il trovatore' els "encanta" no només perquè forma part de la trilogia de Verdi -amb 'Rigoletto i 'La Traviata'-, sinó també perquè suposa "un punt d'inflexió en la manera d'entendre el paper de l'orquestra en el drama líric, per primera vegada té un protagonisme".

El director artístic del muntatge, el mestre Roberto Rizzi Brignoli, ha dit que està "cansat de veure coses inútils, que no diuen res, que van contra la música" i que fer una òpera concertant "és com respirar". "Tenim necessitat de tornar al text i a la música", ha dit el director.

Per la seva banda, el tenor Misha Didyk, que interpretarà només per segona vegada el paper de Manrico, ha dit que s'ha hagut d'anar apropant "a les moltes dificultats" del personatge però precisament és això el que ho ha fet interessant. La soprano Angela Meade, que cantarà el paper de Leonora, també ha destacat la dificultat del paper, sobretot de la segona ària, que li exigeix treure "tota la tècnica i habilitat".

La mezzosoprano Marianne Cornetti, que interpretarà el paper de Azuzena, ha parlat de la importància de transmetre "emoció" a través de la veu. Preguntada sobre la dificultat d'aconseguir això en una òpera en concert sense escenografia completa, ha dit que és precisament en aquest moment en què la veu ha de transmetre tota la passió de la música.

El baríton Leo Nucci, que deu haver interpretat prop de 200 vegades el Comte de Luna i que actualment es dedica només a cantar Verdi, ha defensat la posada en escena de l'òpera en format concert, sobretot en un moment de restricció econòmica. "En aquests moments de dificultat a tota Europa i a tot el món, la cultura pot ajudar"