Els CAP de la Selva i del Maresme han realitzat gairebé 60.000 atencions telefòniques durant la pandèmia

Més de la meitat s'han concentrat en la zona de Lloret i Tossa

La Corporació de Salut del Maresme i la Selva ha fet 57.399 atencions telefòniques a través dels seus centres d'atenció primària. La majoria d'elles han estat visites telefòniques que s'han fet per evitar desplaçaments innecessaris dels usuaris dels CAP.

A més, algunes de les visites també han servit de cribratge per saber si els pacients havien d'anar presencialment a urgències o no. Només un 7,25% de les trucades han estat per fer seguiment de casos de coronavirus, que representen 4.164 trucades.

De tota manera, els CAP han seguit fent visites presencials per a casos urgents. En un mes i mig s'han fet 19.180 visites presencials als CAP de les dues comarques. També s'han fet 4.800 atencions a domicili.

Per territoris, l'Àrea Bàsica de Salut (ABS) de Tossa i Lloret de Mar (Selva) és la que ha englobat més atencions telefòniques amb 31.130 trucades. D'aquestes, un 7,25% també han estat per fer un seguiment de casos per coronavirus.

A l'ABS de Malgrat de Mar i Palafolls (Maresme) s'han fet 17.331 trucades, però només un 5,23% han estat per casos de covid-19. Per últim, l'ABS de Calella ha realitzat 8.938 atencions telefòniques i un 11,2% han estat per casos de coronavirus.

Per altra banda, entre el 14 de març i el 31 de maig s'han fet 2.380 accions d'acompanyament i seguiment telefònic a persones grans que viuen soles o que tenen problemes socials. També se'ls ha subministrat medicaments per evitar desplaçaments.