El Govern inclou l'eix Vic-Olot a la xarxa bàsica de carreteres

L'abril del 2009 va entrar en servei el tram entre Torelló i la Vall d'en Bas que donava continuïtat al que ja funcionava des del 2002

Amb aquestes mateixes característiques, s'estan plantejant les variants de les Preses i d'Olot que han de donar continuïtat a la C-37 fins l'A-26. Així mateix, el temps transcorregut des de l'entrada en funcionament del tram entre Torelló i la Vall d'en Bas per Bracons, l'abril de 2009, ha posat de relleu que la funcionalitat real de l'eix Vic-Olot és la de servir de suport al trànsit intern de llarga distància, així com constituir una via que uneix dos capitals comarcals d'importància. En aquest sentit, l'itinerari pel túnel de Bracons, per als moviments de comunicació comarcal entre Vic i Olot, és preferible a altres possibilitats com ara la de Ripoll per la C-17 i C-26, la de Roda de Ter i Rupit per la C-153, o la de Santa Coloma de Farners per la C-25 i C-63.

Amb tot, el Pla d'Infraestructures del Transport aprovat el juliol de 2006 classificava aquest eix funcionalment com a xarxa comarcal entre Vic i Sant Esteve d'en Bas i la resta fins a Olot com a xarxa bàsica. Així, el Govern ha determinat adaptar la classificació d'aquest tram a la funcionalitat que efectivament s'ha posat de manifest i definir la totalitat de l'itinerari de Vic a Olot format per la carretera C-37, entre la connexió amb l'Eix transversal (C-25) i l'eix Pirinenc (A-26) pel túnel de Bracons, com a xarxa bàsica.