Lloret de Mar estrena un nou web turístic lligat a una nova estratègia de promoció

Es mostrarà el contingut de forma personalitzada a cada usuari segons les seves preferències

Lloret Turisme, ens de gestió i promoció turística de Lloret de Mar, ha presentat el seu nou web turístic, una de les principals eines de comunicació de la destinació, i que va lligada a una nova estratègia de màrqueting i comunicació online.

El nou web turístic s’ha renovat completament i incorpora la metodologia inboud màrqueting per oferir el contingut de forma personalitzada a cadascun dels visitants del site. La gerent de Lloret Turisme, Elizabeth Keegan explica que “s’ha treballat amb una estratègia d’inbound màrqueting per crear un contingut d’alt valor que pugui inspirar el potencial visitant en cadascuna de les fases del seu viatge: abans, durant i després”.

Elizabeth Keegan també destaca que “el nou web turístic és l’eix central d’aquesta nova estratègia de màrqueting i comunicació online i ofereix uns continguts en línia amb el treball que estem fent de reposicionament de marca de Lloret de Mar”. És per això que el nou web permet a l’usuari trobar propostes d’alt valor per a gaudir de la destinació durant tot l’any segons el seu perfil (família, parella, sènior o amics); ofereix un planificador de viatges i dóna rellevància, a banda dels “productes estrella” com són les platges i el camí de ronda, al producte cultural, amb propostes temàtiques com el Lloret dels Indians, el Lloret Mariner o el Lloret Modernista; a l’oferta esportiva i de lleure amb el Lloret Adventure, el Lloret Nature i el Lloret Cycling (amb microsite propi); a la gastronomia, amb un apartat d’alimentació saludable o al Lloret Hub mostrant Lloret de Mar com el punt de partida idoni per a la descoberta del fantàstic territori que ens envolta: pobles mariners i medievals, el triangle Dalinià o la zona volcànica de la Garrotxa, entre d’altres.

Pel que fa al look&feel, el nou web té un disseny fresc, visual i persuasiu amb contingut fotogràfic i de vídeo de qualitat. Un estil i estructura que permetran adaptar-se a noves necessitats i canvis gràfics de manera àgil.

Es tracta també d’un web accessible i responsiu, és a dir que s’adapta als diferents formats de dispositius mòbils: tauletes, portàtils i telèfons intel·ligents. Aquest aspecte -destaca Keegan- “és una de les principals mancances que tenia l’antic web, sobretot tenint en compte, per exemple, que el 70% de les visites a la pàgina de la destinació es realitzen amb dispositius mòbils”. 

Altres aspectes que s’han millorat són la usabilitat, aconseguint una òptima experiència d’usuari, fent més intuïtives i àgils les cerques de contingut, i també una reducció del temps de descàrrega. A més, el web està vinculat al CRM (Custormer Relationship Management) de Lloret Turisme, una plataforma per gestionar la informació dels usuaris, i que en paraules d’Elizabeth Keegan “permetrà poder adreçar-se de forma molt més eficient i personalitzada als contactes subscrits com per exemple amb els butlletins, e-books, concursos, etc.”.

El web es trobarà disponible en sis idiomes (català, castellà, anglès, francès, alemany i rus).

L’any passat el web de promoció turística de Lloret de Mar va rebre més de 600.000 visites, el 50% provinents del mercat espanyol i gairebé el 20% del francès, amb un acumulat d’1.800.000 pàgines visitades.