Ryanair vol transportar 3 milions de passatgers des de l'Aeroport del Prat en dos anys

Manel Nadal opina que operar des de Barcelona restarà usuaris als aeroports de Girona i Reus

La prioritat en els propers sis mesos de Ryanair és aconseguir volar des de l'Aeroport del Prat. La companyia de baix cost planteja aquesta voluntat sense demanar ajuts i és conscient que no rebrà cap tracte diferencial i que haurà d'operar amb igualtat de condicions que la resta de companyies. Aquest escenari no espanta als responsables de la companyia que ja s'han fixat com objectiu aconseguir 3 milions de passatgers en dos anys, un milió i mig per any.

'Volar des de Barcelona no generarà un impacte negatiu a Girona, sinó que serà una suma perquè afegirem tres milions més de passatgers a Catalunya', ha explicat O'Toole que ha confirmat que ja han fet una petició d'eslots i que ara estan en negociacions amb Aena l'inici dels vols. Ryanair preveu aconseguir aquests tres milions nous de passatgers mantenint però els cinc milions que ha aconseguit el darrer any a Girona, que ocupa el tercer o quart lloc en el rànquing dels aeroports on opera Ryanair.

'Volar a Barcelona és una decisió comercial de Ryanair i no hem demanat res a la Generalitat', ha reconegut O'Toole que afirma que la companyia es pot permetre operar des d'un aeroport que té uns costos d'operació més elevats que Girona i Reus perquè aconsegueix reduir costos propis de l'empresa que la fan 'més competitiva'.

Per això, la companyia manté que els preus que oferirà des de Barcelona seran igual de competitius que els que hi ha actualment per volar des de Girona o Reus. D'altra banda, a més, assegura que l'obertura de vols des de Barcelona no restarà passatgers a Girona sinó que sumarà. O'Toole no ha avançat però quin és l'estat de les negociacions i quan podria començar a operar des del Prat.

El director de desenvolupament de noves rutes de Ryanair, Ken O'Toole, ha participat en les V Jornades d'Aeroports Regionals que han començat aquest dijous a l'Auditori de Girona, amb la participació de figures destacades de l'aviació estatal.

La Generalitat no ajudarà Ryanair

A les mateixes jornades també hi ha assistit el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, ha estat molt clar respecte la posició del Govern davant l'arribada de Ryanair al Prat. 'Des del Govern hem de recolzar que Ryanair voli a Girona, Reus i Lleida però no a Barcelona; si finalment vola des del Prat ho ha de fer al seu risc i ventura', ha assegurat Nadal.

'La decisió és estrictament comercial, el Govern no hi té res a dir', ha explicat Nadal que ha remarcat que si Ryanair vol volar 'ho ha de fer amb igualtat de condicions, sense tracte diferencial i sense cap ajut', contràriament al que passa a Girona, on el Govern si contribueix econòmicament al desenvolupament de la companyia. El secretari per a la Mobilitat ha apuntat que, des del punt de vista estratègic, l'Aeroport del Prat acaba d'estrenar la T-2 'que està pràcticament buida' i Ryanair s'hi podria instal·lar.

Contràriament a l'opinió del responsable de la companyia, Nadal augura que la posada en marxa de vols des de Barcelona restarà passatgers a Girona i Reus. Es tractaria d'aquells passatgers que, fins ara, s'han de traslladar des de Barcelona amb autobús fins a les instal·lacions de Vilobí d'Onyar (Selva) i Reus per volar amb Ryanair. Un cop l'aerolínia operi des de Barcelona, es podran evitar aquest trajecte. 'Ara bé, esperem que, globalment, Catalunya guanyi passatgers', ha puntualitzat.

Nadal ha exposat els seus dubtes sobre la capacitat de la companyia d'oferir uns preus tan competitius també a Barcelona. Per això, ha indicat que serà difícil operar 'amb la facilitat' que ho fa a Girona, on pot tenir rotacions de només 25 minuts al tractar-se d'un aeroport mitjà i també perquè l'aeroport té uns costos d'operació i unes tarifes més baixes que les del Prat.

Formalment, la companyia Ryanair no ha comunicat res a la Generalitat.
  • Ken O'Toole, explica que volen aconseguir tres milions de passatgers en dos anys des del Prat
  • Manel Nadal, explica que no ajudaran Ryanair perquè la prioritat del Govern és que voli a Reus, Girona i Lleida, no a Barcelona.