Un text de 'The Times' sobre Steve Jobs a la prova d'anglès de la Selectivitat

En francès, els alumnes s'han afrontat a un article de 'Le Nouvel Observateur'

La darrera de les proves comunes pels estudiants de la Selectivitat ha estat la prova de llengua estrangera, que tot i que es podia fer en alemany o italià, majoritàriament s'ha fet en anglès, i alguns, en francès. Els estudiants han hagut de completar una prova idèntica a nivell estructura, ja que en totes les llengües constava d'una comprensió lectora, una prova d'expressió escrita i una prova oral a través d'un arxiu d'àudio.

En general, tot i que la percepció era que ha estat una prova fàcil, els estudiants consideren que la part més difícil és l'oral, ja que s'han trobat que al ''listening'' es parlava molt de pressa. Ha estat una conversa sobre la possible crisis de Hollywood, i a partir d'una petita ajuda de vocabulari, els alumnes han hagut de respondre algunes preguntes sobre el que es deia. Tot i aquest detall però, la satisfacció era la sensació que predominava a la sortida de la prova. Així, en Jordi Cibera ha reconegut que ha estat fàcil i que després d'aquest examen pot dir que ''venia confiat a la selectivitat'' i que s'ha complert el que li havien dit sempre que ''era menys difícil del que semblava''.

L'examen d'anglès ha inclòs un article adaptat publicat l'agost passat a 'The Times' sobre la vessant més humana d'Steve Jobs, redactada per un periodista que finalment accedeix a entrevistar-lo. A banda de les preguntes tipus test al voltant del text, els alumnes han hagut de redactar una nova entrevista fictícia a Steve Jobs, de mínim 100 paraules, o optar per escriure un petit assaig d'opinió defensant si la es pot viure sense ordinadors avui en dia.

La Paula Yáguez ha reconegut que anglès és una de les proves més fàcils perquè molts dels alumnes no només estudien a l'escola, sinó que ho complementen amb acadèmies privades i per tant, tenen un nivell més alt del que es demana. Per la seva banda, la Judit Alonso ha apuntat a un factor ''sort'' la bona puntuació o no a la prova.

Els estudiants que ha escollit el francès han hagut d'afrontar-se a un text publicat a 'Le Nouvel Observateur' l'octubre de l'any passat, sobre el cas d'un jove de 18 anys que ha de residir a París per estudiar però que el sou a mitja jornada no li arriba per pagar-se l'allotjament. A banda de les preguntes, aquest tema era present en les dues opcions de redacció, que proposava a l'estudiant imaginar-se en la mateixa situació que el protagonista o plantejar de quina manera ha de decidir uns estudis una persona. L'enregistrament i prova oral girava entorn l'experiència d'una periodista i la seva trajectòria professional.