Adif inicia la instal·lació del tercer carril al tram Girona-Figueres, fet que generarà retards de 20 minuts

Es modernitzaran els viaductes que creuen pels rius Ter i Fluvià

L'avanç de les actuacions en aquests trams metàl·lics ha permès concloure les operacions de reforçament de les estructures per adequar-les als paràmetres que requereix el tercer carril, consistents en la col·locació d'un travesser que suporta i reparteix la càrrega de les circulacions d'ample internacional.

Els treballs es completaran amb la modernització de la superestructura, mitjançant la instal·lació en el pont sobre el riu Fluvià, de 163 metres de longitud, de 270 travesses; i en el tram metàl·lic del riu Ter, de 304 metres, de 506 travesses, a més de noves subjeccions per a la instal·lació del tercer carril i 935 metres de contracarril.

Modificació de serveis

La complexitat tècnica dels treballs en els trams metàl·lics sobre els rius Fluvià i Ter obligarà a establir circulació en règim de via única en el trajecte Sant Miquel de Fluvià-Flaçà durant els caps de setmana dels dies 5 i 6 i 12 i 13 de juny, i 3 i 4, 10 i 11 i 17 i 18 de juliol, cosa que comportarà una limitació de la capacitat operativa en aquest tram.

D'aquesta manera, es produirà un increment de 20 minuts en els temps de viatge dels serveis de Media Distancia de la línia Barcelona-Girona-Portbou i els trens de Llarga Distancia que circulen en aquest tram.

Les pàgines web www.renfe.es i www.adif.es i el telèfon 902 320 320 oferiran informació específica de les modificacions del servei.

Tercer carril

En el marc d'aquest projecte, ja s'ha instal·lat el tercer carril en aproximadament 20 quilòmetres dels 41 que té de longitud total el tram Girona-Figueres. Paral·lelament, s'estan executant actuacions d'obra civil, com edificis tècnics i canalitzacions per a les instal·lacions de seguretat i comunicacions, i s'està portant a terme l'estesa de cablejat.

D'altra banda, s'estan realitzant els treballs de renovació del sistema d'electrificació, consistents en l'execució de nous pals i la col·locació de nou fil de contacte entre Girona i Vilamalla.

Així mateix, es portaran a terme a l'estació de Girona operacions tècniques per a l'adaptació de les instal·lacions a la nova configuració, consistents en el muntatge de quatre aparells de via denominats escapaments amb quatre desviaments mixtes i quatre desviaments d'ample convencional. Aquests treballs es realitzaran durant els caps de setmana i en horari nocturn amb l'objectiu de reduir les afectacions al servei ferroviari.

El projecte d'adaptació i tractament integral del tram Girona-Figueres de la línia d'ample convencional Barcelona-Portbou suposa una inversió superior a 93,8 milions d'euros. Aquesta actuació té caràcter d'obra per compte de l'Estat i es realitza dins del Contracte Programa subscrit per Adif. Així mateix, es cofinançada pels Ajuts RTE-T (Xarxes Transeuropees de Transport) en el període 2007-2013 amb un ajut e 6,1 milions d'euros. A més, el Banc Europeu d'Inversions (BEI) participa en el finançament d'aquest projecte.