Avui s’ha posat en marxa a Girona l’aplicació lacompra, la qual permet realitzar comandes en línia als establiments gironins. Uns 200 locals han mostrat el seu interès per sumar-se a aquesta eina impulsada per l’Ajuntament de Girona.
Està previst que al llarg d’aquests dies es vagin donant d’alta tots aquests establiments perquè així els usuaris trobin una àmplia oferta comercial de proximitat. La plataforma es pot descarregar de forma gratuïta per l’App Store o Google Play cercant per “lacompra” o a través dels enllaços que es troben al web de lacompra.
La tinenta d’alcaldia i regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Girona, Glòria Plana Yanes, ha destacat que amb aquesta iniciativa es vol també donar un impuls afegit al sector. “El comerç és un sector econòmic molt important per a la ciutat, que s’ha vist molt afectat per aquest episodi del coronavirus, i des de l’Ajuntament volem col·laborar perquè aprofitin aquest moment per reconvertir-se també tecnològicament. Aquest era un dels reptes que ja definíem en el Pla de Comerç que vam elaborar, i creiem que és un valor afegit molt important per al futur d’aquests negocis”.
Per utilitzar aquest servei, els ciutadans i ciutadanes han de crear el seu perfil dins l’aplicació, la qual ha estat desenvolupada per l’empresa Interactiu. Un cop dins, es troben amb tots els comerços agrupats segons el sector (alimentació, restauració, moda, llar, salut i bellesa, lleure i cultura i altres). L’eina permet gestionar les comandes i escollir entre entrega a domicili o recollida a botiga. En ambdós casos, el pagament es fa directament al comerciant, sigui en efectiu, amb targeta o bizum. A més, s’ha d’escollir la data i hora de recollida o d’entrega de la compra.
L’objectiu de l’Ajuntament amb el llançament d’aquesta aplicació és pal·liar els efectes de la crisi de la covid-19 sobre el teixit econòmic i social de la ciutat i posicionar de nou el sector del comerç com un dels grans motors econòmics del municipi. D’altra banda, també es pretén impulsar la transformació digital del comerç posant a l’abast dels establiments eines que els permetin ser més competitius, adaptar-se a les necessitats actuals i futures del consumidor i obrir-se a nous mercats i a noves oportunitats de negoci.