26 milions d’impressions a les xarxes socials sobre la Costa Brava en quinze dies

Setze blocaires internacionals generen 4.254 piulades i interactuen amb 1.651.517 persones a través de 26.578.716 impressions en 15 dies

Van participar al viatge prescriptors i opinadors turístics de referència a Internet com la canadenca Janice Waugh, gestora del portal Solo Traveler, i l’alemany Melvin Boecher, que té més de 76.000 seguidors a Twitter (@Traveldudes) i gestiona el portal Traveldudes. També es va comptar amb la presència de l’holandès Keith Jenkins, que publica continguts de luxe al portal Velvet Escape i té més de 12.000 seguidors a Twitter.
 
Posteriorment, del 28 de maig a l’1 de juny es va realitzar el segon blogtrip temàtic de l’any centrat, en aquesta ocasió, a donar a conèixer les excel·lències de la cuina gironina i els productes enogastronòmics i alimentaris del territori a un grup de deu influents blocaires especialitzats. Hi havia prescriptors i opinadors com el britànic Ryan King, que té el portal de gastronomia FineDiningLovers, i la nord-americana Rachelle Lucas, amb 40.000 seguidors a Twitter i gestora del web de food & travel, TheTravelBite. També es va comptar amb la presència del nord-americà Michael Hodson, que escriu al portal GoSeeWrite.
 
En aquest viatge d’experiències i de descoberta de destinació van participar-hi activament els cuiners Ferran Adrià i Joan Roca, mentre que el cuiner Toni Sáez, del restaurant El Far de Sant Sebastià, va introduir als participants el concepte del vermut català i el cuiner Jordi Castelló va impartir dos tallers, un de pa amb tomàquet i un altre d’allioli. Diferents cellers de vins i caves de la DO Empordà van organitzar degustacions i es van realitzar activitats enogastronòmiques en espais originals de la zona. El segon blogtrip va finalitzar amb un blogference en el que es van convidar diferents agents del sector que van poder-se formar sobre les xarxes socials i el seu ús en la promoció i comercialització turística. Una seixantena d’empresaris i professionals del sector van assistir a la conferència.
Aquesta segona acció promocional registrar 2.264 piulades que van arribar a 1.100.000 persones, a través de 13.848.600 impressions totals.
 
En ambdues accions, el Patronat de Turisme ha comptat amb la col·laboració de Turespaña i l’Agència Catalana de Turisme, així com de consells comarcals i ajuntaments gironins i, especialment, totes les empreses implicades en els respectius programes.
 
Properament, el Patronat de Turisme ja treballa amb entitats públiques comarcals i municipals i el sector turístic gironí en la planificació del que serà l’esdeveniment turístic 2.0 de l’any a la demarcació de Girona, TBEX Europe Costa Brava, que se celebrarà al mes de setembre i que portarà a la zona més de cent cinquanta blocaires, escriptors i creadors de nous continguts en mitjans de comunicació socials de l'àmbit dels viatges.