L'Ajuntament de Palamós ha volgut demostrar amb un estudi que existeix un retorn econòmic cap al comerç local del turisme de creuer. L'Àrea de Promoció Econòmica del consistori va ser l'encarregada de dur-lo a terme, i per materialitzar-lo es va demanar al comerç palamosí que utilitzés bosses amb els anagrames de les botigues per tal d'identificar la procedència de les compres que el passatge embarcava.
Per sectors l'estudi revela que les compres més habituals són les de roba i complements, amb 1.186; de tabacs, amb 971; de premsa, amb 753; de supermercats i alimentació, amb 664; de calçats, amb 427; de decoració i regals, amb 369, i finalment de joguines, amb un total de 63 compres.
L'estudi s'ha fet sobre una mostra de 20 vaixells, del total de 33 escales que ha rebut el port de Palamós. Per companyies es concreta que els creuers de la Thomson Dream són els que comptabilitzen més compres, amb un total de 3.250. Van seguits d'Island Escape, amb 986; d'MSC Melody, amb 817, i finalment, de Thomson Destiny, amb 576.
Reunió amb els comerciants locals
Aquest estudi es va presentar aquest dilluns a la tarda en una reunió de l'Ajuntament de Palamós amb una cinquantena de representants del sector comercial de la vila. Durant aquesta trobada es van valorar aquestes dades així com les dinàmiques comercials que cal treballar per seguir millorant l'atenció al sector creuerista que arriba al municipi. En aquest sentit es van plantejar com a mesures útils l'ampliació d'horaris, obrir els dies festius amb creuer a la vila, o bé potenciar el binomi comerç i gastronomia.
Per sectors l'estudi revela que les compres més habituals són les de roba i complements, amb 1.186; de tabacs, amb 971; de premsa, amb 753; de supermercats i alimentació, amb 664; de calçats, amb 427; de decoració i regals, amb 369, i finalment de joguines, amb un total de 63 compres.
L'estudi s'ha fet sobre una mostra de 20 vaixells, del total de 33 escales que ha rebut el port de Palamós. Per companyies es concreta que els creuers de la Thomson Dream són els que comptabilitzen més compres, amb un total de 3.250. Van seguits d'Island Escape, amb 986; d'MSC Melody, amb 817, i finalment, de Thomson Destiny, amb 576.
Reunió amb els comerciants locals
Aquest estudi es va presentar aquest dilluns a la tarda en una reunió de l'Ajuntament de Palamós amb una cinquantena de representants del sector comercial de la vila. Durant aquesta trobada es van valorar aquestes dades així com les dinàmiques comercials que cal treballar per seguir millorant l'atenció al sector creuerista que arriba al municipi. En aquest sentit es van plantejar com a mesures útils l'ampliació d'horaris, obrir els dies festius amb creuer a la vila, o bé potenciar el binomi comerç i gastronomia.