El Patronat de Turisme impulsa dos 'blogtrips' per generar impactes a les xarxes socials

Set blocaries de nivell mundial participaran en el primer 'blogtrip' temàtic centrat en cultura i natura

Per primera vegada a Catalunya, l’any 2011 el Patronat de Turisme va impulsar amb èxit dos viatges de familiarització per a blocaires experts en viatges i turisme d’arreu del món -#InCostaBrava i #InPyrenees- en els que van prendre-hi part un total de 24 blocaires, facebookers, piuladors i videoblocaires procedents de nou països diferents generant, en total, 27 milions d’impressions a les xarxes socials i prop de 200 publicacions –posts i vídeos- durant vuit mesos de monitorització.
 
Aquest any, del 14 al 18 de maig, el Patronat de Turisme durà a terme el primer blogtrip temàtic centrat en cultura i natura a la demarcació de Girona. Durant cinc dies tindrà lloc un viatge de descoberta i experiències a la demarcació de Girona per un grup de destacats i influents blocaires internacionals del sector turístic que generaran continguts d’interès a les xarxes socials en les quals actuen.
 
Participen al viatge prescriptors i opinadors turístics de referència a Internet com la nord-americana Kim Mance, blocaire i fundadora de TBEXevents, la canadenca Janice Waugh, gestora del portal Solo Traveler, l’alemany Melvin Boecher, que compta amb més 76.000 seguidors a Twitter -@Traveldudes- i gestiona el portal Traveldudes. També es compta amb la presència de l’holandès Keith Jenkins, que publica continguts de luxe al portal Velvet Escape i que té més 12.000 seguidors a Twitter.
 
El blogtrip de cultura i natura Costa Brava inclou viure experiències a través de la realització d’activitats nàutiques i multiaventura a la demarcació, visites a espais monumentals coincidint amb el festival "Girona, Temps de Flors", visites al triangle dalinià i a poblacions medievals de l’Alt i Baix Empordà, entre altres activitats. El Patronat de Turisme compta amb el suport i la col·laboració directa d’empreses privades del sector gironí, ajuntaments, consells comarcals i Turespaña per desenvolupar els projectes.
 
Posteriorment, del 28 de maig a l’1 de juny tindrà lloc el segon blogtrip temàtic de l’any promogut pel Patronat de Turisme. Aquesta acció estarà centrada en donar a conèixer la gastronomia gironina a un grup de deu blocaires internacionals especialitzats.
 
En relació al desenvolupament dels diversos blogtrips que organitza el Patronat de Turisme, Ramon Ramos, director de l’entitat, manifesta que "aquesta és una acció més dins la nostra estratègia de posicionament a la xarxa i, davant la creixent influència de les xarxes socials i els blocs de viatges en la presa de decisions dels turistes, nosaltres hi actuem per estar-hi promocionar els productes turístics gironins i posicionar les marques Costa Brava i Pirineu de Girona". Ramos afegeix que els impactes a les xarxes socials aconsegueixen ampliar i multiplicar la tasca promocional que es fa des del Patronat de Turisme per la captació de visitants per les destinacions gironines. Amb els dos blogtrips temàtics es vol assolir la xifra de 20 milions d’impressions en un mes.
 
El blogtrip pot seguir-se des dels perfils @costabrava i @visitcostabrava, a més, utilitzant el hashtag #InCostaBrava.