La TEG aplega quatre col·legis professionals de les comarques gironines. El d'enginyers tècnics industrials, el de tècnics agrícoles, el d'enginyers industrials i el de camins, canals i ports. La taula ha fet públic un manifest on reclama a l'Estat que executi la inversió necessària per desdoblar l'N-II al llarg de tota la demarcació, des de Tordera fins a la Jonquera.
A l'escrit, la TEG assegura que l'augment de trànsit -sobretot, de camions- provocat per "evitar pagar els peatges de l'autopista" agreuja la situació actual de la carretera. "Una situació que anirà en augment a causa de les circumstàncies actuals", hi afegeix el col·lectiu.
La TEG ressalta que la conversió de l'N-II en la futura A-2 és "una necessitat social, un crit unànime de tota una societat". Per als enginyers, aquells qui "trepitgen i coneixen" la demarcació saben que "la seguretat està per damunt de qualsevol altre factor, que la vida de les persones està per damunt de l'estalvi econòmic".
"No hi ha cap país, que es pugui considerar civilitzat, que tingui una carretera de caràcter internacional en un estat tan deplorable com l'N-II", recull el manifest. I en aquest punt, la TEG també ataca la visió esbiaixada que es té del problema des de Madrid. "La realitat del territori defineix uns paràmetres diferents als números freds d'intensitats mitjanes diàries, que es fan a 750 quilòmetres de distància", diu el manifest.
Els enginyers també asseguren que ja ha arribat l'hora de passar de les paraules als fets i reclamar, d'una vegada per totes, una "carretera digna".
"Les manifestacions mediàtiques i polítiques sobre la bondat de l'N-II són un nul anàlisi de la realitat, i per intentar defensar la misèria", indiquen. Per això, la TEG insta els polítics a parlar amb "els familiars de la gran quantitat de persones ferides o mortes al llarg del traçat de l'N-II en els darrers anys, a causa únicament i exclusiva de les seves característiques geomètriques".
La gratuïtat de l'AP-7, demanda difícil
Per últim, al seu escrit, la TEG també es fa ressò de la demanda perquè l'autopista sigui gratuïta mentre no s'executin les obres de desdoblament. Per als enginyers, però, tot i que aquesta iniciativa la recolzen "diferents agents públics i sectors professionals", serà difícil que arribi a bon port.
"Creiem que és una demanda difícil d'aconseguir, i més si considerem la gran inversió que Abertis està fent, precisament en aquest tram paral·lel a l'N-II", conclou l'escrit.
A l'escrit, la TEG assegura que l'augment de trànsit -sobretot, de camions- provocat per "evitar pagar els peatges de l'autopista" agreuja la situació actual de la carretera. "Una situació que anirà en augment a causa de les circumstàncies actuals", hi afegeix el col·lectiu.
La TEG ressalta que la conversió de l'N-II en la futura A-2 és "una necessitat social, un crit unànime de tota una societat". Per als enginyers, aquells qui "trepitgen i coneixen" la demarcació saben que "la seguretat està per damunt de qualsevol altre factor, que la vida de les persones està per damunt de l'estalvi econòmic".
"No hi ha cap país, que es pugui considerar civilitzat, que tingui una carretera de caràcter internacional en un estat tan deplorable com l'N-II", recull el manifest. I en aquest punt, la TEG també ataca la visió esbiaixada que es té del problema des de Madrid. "La realitat del territori defineix uns paràmetres diferents als números freds d'intensitats mitjanes diàries, que es fan a 750 quilòmetres de distància", diu el manifest.
Els enginyers també asseguren que ja ha arribat l'hora de passar de les paraules als fets i reclamar, d'una vegada per totes, una "carretera digna".
"Les manifestacions mediàtiques i polítiques sobre la bondat de l'N-II són un nul anàlisi de la realitat, i per intentar defensar la misèria", indiquen. Per això, la TEG insta els polítics a parlar amb "els familiars de la gran quantitat de persones ferides o mortes al llarg del traçat de l'N-II en els darrers anys, a causa únicament i exclusiva de les seves característiques geomètriques".
La gratuïtat de l'AP-7, demanda difícil
Per últim, al seu escrit, la TEG també es fa ressò de la demanda perquè l'autopista sigui gratuïta mentre no s'executin les obres de desdoblament. Per als enginyers, però, tot i que aquesta iniciativa la recolzen "diferents agents públics i sectors professionals", serà difícil que arribi a bon port.
"Creiem que és una demanda difícil d'aconseguir, i més si considerem la gran inversió que Abertis està fent, precisament en aquest tram paral·lel a l'N-II", conclou l'escrit.