Olot farà un nou seguiment telefònic de les persones de més de 70 anys pel coronavirus

S'activen serveis com portar la compra d'aliments a casa i suport psicològic

L'Ajuntament d'Olot (Garrotxa) començarà una nova ronda de trucades per detectar les necessitats de persones de més de 70 anys que viuen a la ciutat arran del confinament. A principis d'abril es va iniciar un servei d'atenció telefònica per aquest col·lectiu vulnerable.
Una tasca que han fet 24 treballadors municipals i que, un cop vista la bona acceptació, el consistori ha decidir que iniciarà un nou contacte amb el col·lectiu. En total s'han fet 3.472 trucades a 4.367 persones de més de 70 anys (hi ha domicilis amb més d'un resident i també n'hi ha que viuen en un centre assistit). Arran de les trucades, s'han activat serveis com el suport psicològic o el trasllat de la compra d'aliments als domicilis i de productes de subministrament.
 
Voluntaris de Protecció Civil i persones que s’havien apuntat a la Borsa de Voluntariat s'han encarregat de fer aquestes tasques de repartiment d'aliments i productes de subministrament als domicilis. També s'han derivat al Servei d’Atenció Psicològica les persones que han manifestat sentir angoixa davant d’aquests dies de confinament o sentiments de solitud. En aquest cas s’han activat els serveis psicològics per donar-los suport i poder superar la situació.
 
Des del consistori destaquen la bona acollida que ha obtingut aquest servei d’atenció telefònica a les persones de més de 70 anys de la ciutat. La gent gran i els seus familiars han agraït la trucada rebuda. És per això que s’iniciarà un nou contacte amb la gent gran de la ciutat, un dels col·lectius més vulnerables davant del risc de contagi per la covid-19.
 
A les recomanacions dirigides a tota la societat a causa del confinament -com mantenir rutines diàries dins de casa, preparar àpats saludables, moure’s per l’interior del domicili, entre d'altres.-, hi ha altres consells que prenen més importància que mai per a la gent gran. Es recomana parlar cada dia amb persones de confiança i expressar-los les preocupacions que puguin tenir.

Un telèfon d'atenció psicològica gratuïta

Amb l’inici de les trucades a la gent gran, Olot també va posar en marxa un servei d’atenció psicològica via telefònica amb l’objectiu d’ajudar a totes aquelles persones que, independentment de la seva edat, necessiten suport per afrontar i gestionar la crisi sanitària i la situació extraordinària que s’està vivint arran del coronavirus. Professionals del Consorci d’Acció Social de la Garrotxa amb el suport de Dipsalut s’encarreguen d’atendre el telèfon i donar resposta a les consultes rebudes al 972 27 91 51. Aquest servei gratuït funciona de dilluns a divendres de 9h del matí a la 1h del migdia i de les 4 a les 7h de la tarda.