En primer lloc, el Govern municipal instarà a l’Estat espanyol a que acabi els treballs d’elaboració del Projecte de desdoblament de la N-II (autovia A-2) i a que n’executi les obres corresponents al tram Girona-La Jonquera, considerant-les com a prioritàries en el marc de la programació i calendari de les inversions previstes pels pròxims anys.
Al mateix temps, Figueres també demanarà que mentre no estigui finalitzada l'execució del desdoblament i com a mesura alternativa i dissuasòria per garantir la seguretat vial i descongestionar el dens transit de vehicles que circulen a diari per la N-II, s’ autoritzi la mesura excepcional de gratuïtat per als usuaris de l’autopista AP-7. Mesura que com a mínim hauria de ser viable pels vehicles de transport de mercaderies, en el tram comprés entre Medinyà i La Jonquera, i a la inversa.
L’alcalde de Figueres, Santi Vila (CiU), explica que “aquesta és una opció de mínims perquè, evidentent, l’objectiu per a la millora de la mobilitat a l’Alt Empordà i a la demarcació de Girona, passa per completar d’una vegada el desdoblament de la N-II. D’aquesta manera es millorarà en seguretat viària i es plantejarà una alternativa real a l’autopista”.
Al mateix temps, Figueres també demanarà que mentre no estigui finalitzada l'execució del desdoblament i com a mesura alternativa i dissuasòria per garantir la seguretat vial i descongestionar el dens transit de vehicles que circulen a diari per la N-II, s’ autoritzi la mesura excepcional de gratuïtat per als usuaris de l’autopista AP-7. Mesura que com a mínim hauria de ser viable pels vehicles de transport de mercaderies, en el tram comprés entre Medinyà i La Jonquera, i a la inversa.
L’alcalde de Figueres, Santi Vila (CiU), explica que “aquesta és una opció de mínims perquè, evidentent, l’objectiu per a la millora de la mobilitat a l’Alt Empordà i a la demarcació de Girona, passa per completar d’una vegada el desdoblament de la N-II. D’aquesta manera es millorarà en seguretat viària i es plantejarà una alternativa real a l’autopista”.